برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم تشریح شد

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان جزئیات برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ محسن روحی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: در کمیته […]

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان جزئیات برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ محسن روحی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: در کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، صرفا دستگاه‌های فرهنگی فعالیت انجام نمی‌دهند، بلکه برخی از دستگاه‌های دولتی هم برنامه‌هایی را در خصوص سپهبد شهید سلیمانی برگزار خواهند کرد.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: مردم نیز ارادات خود را به شهید‌القدس به هر طریقی ابراز می‌کنند و بهتر است که فعالیت‌های مردمی که در راستای برنامه‌های سالگرد صورت می‌گیرد، نشان داده شود؛ چرا که این برنامه‌ها ماندگار می‌شوند.

وی افزود: به‌عنوان مثال نمونه‌ای از اقدامات مردمی را در جشن‌های نیمه‌شعبان شاهد هستیم که همواره به‌صورت مردمی انجام می‌شود و کمترین نقش را دستگاه‌های دولتی دارند و مردم کار را انجام می‌دهند.

روحی با اشاره به اینکه برنامه‌ها کمیته در سه قالب پویش‌ها، رویدادها و تولیدات در نظر گرفته شده است و فعالیت اعضای کمیته در همین سه بخش انجام می‌شود، عنوان کرد: بخش پویش شامل موارد متعدد از جمله خاطرات مردمی، قرآنی، وصیت‌نامه خوانی، نسل سلیمانی، نسل طوفان، به عشق حاج‌قاسم و غیره است که دستگاه‌های مختلفی کار را انجام داده‌اند و این پویش‌ها را برگزار خواهند کرد.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: در بخش رویدادها جشنواره سرود سردار آسمانی، رویداد ملی تجسمی شهیدالقدس، اجرا سرود در مسیر موکب‌ها،گردهمایی اجتماع دختران حاج‌قاسم، اجلاسیه همسران و مادران جبهه مقاومت، افتتاحیه راهیان مکتب حاج‌قاسم، برپایی موکب‌های فرهنگی، مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن و غیره از جمله برنامه‌های این بخش خواهد بود که برخی اجرا و برخی دیگر برگزار می‌شوند.

وی ابراز کرد: در بخش سوم تولیدات، تولیدات مختلفی به‌همت اعضای کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و بخش مردمی در حال انجام است که اجرا خواهند شد که تولید نماهنگ، مستند و موشن و غیره از جمله این تولیدات است.

روحی گفت: چهار مستند با محوریت حاج‌قاسم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تولید شده است که ارائه خواهد شد و همچنین اداره کل همکاری‌هایی با تولیدات دیگر در سطح کشور داشته‌ است که از جمله می‌توان به سریال «ترور» اشاره داشت که از شب شهادت حاج‌قاسم پخش می‌شود و ۹۰ درصد آن در استان فیلم‌برداری شد و مستند «بی‌قرار» در مورد شهید یوسف‌الهی آماده شده است که تا پایان دی‌ماه رونمایی می‌شود.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص رونمایی از سمفونی شهید سلیمانی ابراز کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان، قرار است رونمایی از این سمفونی در کرمان و یا تهران برگزار می‌شود که اگر این رونمایی در کرمان باشد، این برنامه سه‌شنبه و اگر در تهران این کار انجام شود، با حضور رئیس جمهور این سمفونی روز چهارشنبه رونمایی می‌شود که گفتنی است رهبری این سمفونی به‌عهده نصیر حیدریان است.

وی ابراز کرد: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ملی «قهرمان سلیمانی» از سالروز شهادت تا پایان دهه فجر، برگزاری نشست‌های بصیرتی در خصوص مکتب حاج‌قاسم، برگزاری نشست کتاب‌خوان در سراسر استان، پویش «از حاج‌قاسم بخوان»، کتاب‌سازی و داستان سازی در خصوص سپهبد شهید سلیمانی، برگزاری جشنواره مردمی تولید پادکست به‌صورت ملی با عنوان «صدای مالک» با محوریت سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی است.

روحی خاطرنشان کرد: انتشار و تولید مجموعه ۲۰ قسمتی «از تو باید گفت»، انتشار مجموعه ۱۵ قسمتی «خاطرات عزیز»، مستند سردار حاج قاسم به راهیان نور جنوب با عنوان «یک لحظه»، برگزاری اختتامیه مسابقه عکاسی «قاب‌های عزیز» از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری است.

انتهای خبر/م




برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم تشریح شد

منبع:آرمـان
? برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم تشریح شد