با شوراهای حل اختلاف دیگر آتشی زیر خاکستر نمی‌ماند

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: صلح و سازش، ریشه اختلافات را حل می‌کند و آتشی زیر خاکستر نمی‌ماند. حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی بعداز ظهر امروز ۱۶ آبان ماه در همایش صلح، بخشایش و رضایت در کرمان به مناسبت سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: ۲۱ سال از تاسیس شوراهای حل […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: صلح و سازش، ریشه اختلافات را حل می‌کند و آتشی زیر خاکستر نمی‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی بعداز ظهر امروز ۱۶ آبان ماه در همایش صلح، بخشایش و رضایت در کرمان به مناسبت سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: ۲۱ سال از تاسیس شوراهای حل اختلاف کشور می‌گذرد و مؤسس این نهاد آیت الله شاهرودی رئیس اسبق قوه قضائیه است.

وی با تبیین اهمیت و جایگاه‌های شوراهای حل اختلاف بیان کرد: شورای حل اختلاف نمادی از مشارکت مردم در مدیریت قوه قضائیه است و شاهد برکات آن هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در اسلام به بحث قضاوت و دادرسی عادلانه پرداخته شده و رسالت همه ائمه بوده است. علی رغم جایگاه قضا و قضاوت اما معتقدم اولویت در اختلافات، صلح و سازش است نه قضاوت. زیرا در قضاوت هرچند حکم عادلانه‌ای صادر و عدالت اجرا شود اما ریشه اختلاف بین دو انسان مؤمن باقی می‌ماند ولی صلح و سازش ریشه اختلافات را حل می‌کند و آتشی زیر خاکستر نمی‌ماند.

وی ضمن قدردانی از اعضای شورای حل اختلاف استان کرمان تصریح کرد: در شهرها و روستاها و در بین اقلیت‌های مذهبی، اقشار و … شورای حل اختلاف وجود دارد. ریش‌سفیدان، منتفذین، معلمین، استادان، فرهیختگان و … در این شوراها عضویت دارند و به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

حمیدی در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: در حال حاضر ۳۱۶ شعبه شورای حل اختلاف فعال در استان کرمان داریم که ۱۲۷ مورد آن رأیی، ۱۰۵ مورد آن صلحی و ۸۴ شعبه روستایی هستند و در آینده نزدیک دادگاه صلح خواهیم داشت و این دادگاه‌ها جایگزین شوراهای حل اختلاف رأیی خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که ۱۲۹۴ نفر در استان کرمان در شوراهای حل اختلاف کار می‌کنند، ادامه داد: در هفت ماهه امسال ۱۳۲ هزار و ۴۶۸ پرونده در شوراهای حل اختلاف وارد شده که ۱۳۱ هزار و ۴۵۰ مورد آن مختومه شده و ۳۶ هزار ۸۱۸ پرونده معادل ۴۰ درصد پرونده‌های قابل صلح و سازش منتهی به صلح شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف حدود ۳۱ روز است،  اظهار کرد: با تلاش شوراهای حل اختلاف استان ۵۵۵ نفر از زندانیان آزاد شده و پرونده ۱۲ نفر از زندانیانی که حکم قصاص داشتند منتهی به صلح و سازش شده است.

انتهای پیام




با شوراهای حل اختلاف دیگر آتشی زیر خاکستر نمی‌ماند

منبع: ایـسنا
? با شوراهای حل اختلاف دیگر آتشی زیر خاکستر نمی‌ماند