بازارچه ابوذر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است/ تهیه بسته تشویقی برای بازسازی خانه‌های قدیمی و میراثی

در این جلسه مقرر شد میراث فرهنگی و شهرداری یک بسته تشویقی ویژه برای بازسازی خانه‌های قدیمی و میراثی و تاریخی که برخی از آنها در حال تخریب هستند؛ تهیه کنند. عدم همکاری ارگان‌های مسئول در امور شهر، مردم و شهر را متضرر کرده است به گزارش فت فتو؛ نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، […]

در این جلسه مقرر شد میراث فرهنگی و شهرداری یک بسته تشویقی ویژه برای بازسازی خانه‌های قدیمی و میراثی و تاریخی که برخی از آنها در حال تخریب هستند؛ تهیه کنند.

عدم همکاری ارگان‌های مسئول در امور شهر، مردم و شهر را متضرر کرده است

به گزارش فت فتو؛ نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و ایر اعضای شورا و معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان برگزار شد.

 رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا در این نشست گفت: هنگام پیگیری خیلی از اقدامات، خلأ قانونی که در رابطه با مسأله «مدیریت واحد شهری» وجود دارد، کاملاً مشهود است.

حسین چناریان، با بیان اینکه سال‌ها منتظر رفع این خلأ  هستیم، گفت: امروزه در حوزه اداره و مدیریت شهرها، با چالش جدی همکاری و انجام وظایف ارگان‌ها روبه‌رو هستیم.

وی افزود: شاید برخی از شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهایی که بنا به هر دلیلی یک‌سری مزیت‌های اقتصادی و درآمدهای مناسب و سرشار دارند، خلأ مدیریت واحد شهری را احساس نمی‌کنند و به همین دلیل تأکیدی بر تصویب سریع‌تر این قانون ندارند، اما این مسأله در شهرهایی مثل کرمان، بیشتر خود را نشان می‌دهد و امروز می‌بینیم که بسیاری از دستگاه‌ها، به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا، با بیان اینکه سال‌ها این مسأله در کشور، بدون راه‌حل مانده است و اصلاح و چاره‌اندیشی نمی‌شود، گفت: همواره تأکید کرده‌ایم که شورای «شهرداری» نیستیم و شورای «شهر» هستیم، اما اینکه واقعاً امروز، شورا، شورای شهر است و کارکردها، اقدامات، حضور، نقش مدیریتی و نقش هدایت و رهبری منابع و استفاده از ظرفیت‌ها و به‌کارگیری سایر وظایف برای این شورا عملاً وجود دارد یا نه؟ باید بگویم چنین نیست.

چناریان افزود: همچنین اینکه قانون مدیریت واحد شهری، چه زمانی به تصویب خواهد رسید هم نمی‌دانیم و شاید سال‌ها این مسأله طول بکشد؛ بنابراین، من معتقدم که باید تدبیر و چاره‌اندیشی انجام گیرد و تا زمان تصویب این قانون، از آن استفاده کنیم؛ چراکه شهرهایی مانند کرمان که امروز نیازمند مشارکت چندوجهی از طرف دستگاه هستند و دستگاه‌ها هم وظیفه و نقش مؤثری در این زمینه دارند، از عدم تصویب قانون ضربه خورده‌اند.

وی اظهار کرد: به‌عنوان مثال در مسایلی مانند ورزش، نور، روشنایی، مسایل فرهنگی وغیره، با اینکه شهرداری هم وظایفی دارد، اما حل همۀ مسایل برعهده آن نیست؛ چراکه شهرداری هم، توان و بضاعتی دارد و سایر دستگاه‌های مسئول در این امور باید به میدان بیایند.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا ادامه داد: اکنون، می‌بینیم بسیاری از دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند، به‌راحتی خود را کنار کشیده‌اند و مردم از عدم همکاری، آسیب دیده و متضرر شده‌اند؛ درحالی‌که عمل به وظایف و همکاری آن‌ها، در توسعه شهرها و رضایت مردم نقش بزرگی دارد.

چناریان افزود: پیشنهاد می‌کنم تا تصویب قانون مدیریت واحد شهری، تدبیری اندیشیده شود و راهکاری مانند تشکیل شوراهای راهبردی و شورای توسعه شهری شامل مسئولان شهری ـ که نقش آن‌ها هم در اداره شهر مؤثر باشد ـ تشکیل دهیم و همه ملزم به حضور در این شورا باشند تا از ظرفیت و توان همه دستگاه‌های مسئول در اداره بهتر و توسعه شهر استفاده شود. 

وی بیان کرد: برخی از موضوعات و تقاضاهای مردم که به سمت شهرداری و شورا می‌آید، مربوط به شهرداری و شورا نیست و ارگان‌های مسئول دیگر باید پای کار بیایند و آن‌ها را حل کنند.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا ادامه داد: در مسایلی مانند سگ‌های بلاصاحب، ورزش، مسایل فرهنگی و حتی توسعه بسیاری از زیرساخت‌های شهری، دیگر دستگاه‌ها هم مسئول هستند، اما برخی دستگاه‌ها نه‌تنها به وظایف خود عمل نمی‌کنند؛ بلکه در پاسخگویی هم تعلل و بی‌اعتنایی می‌کنند. 

چناریان همچنین به بررسی ضوابط و مقررات مربوط به لوایح درآمدی سال ۱۴۰۲ در کمیسیون‌های شورا اشاره کرد و با بیان اینکه عمده لوایح در سه حوزه معماری و شهرسازی، اقتصادی مالی و خدمات شهری متمرکز است، گفت: درخواست ما این است که لوایح زودتر آماده و بررسی شود.

وی افزود: این مهم موجب می‌شود لوایح قانونمندتر، شفاف‌تر و روشن‌تر تصویب شود و به منابع درآمدی پایدار شهرداری نیز کمک کنند.

انعقاد خواهرخواندگی شهر «کرمان» با شهر «بعلبک» کشور لبنان

در ادامۀ این نشست، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا و منشی شورای شهر کرمان، به نامه‌ای ازسوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان به شورا مبنی بر درخواست موافقت با انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با شهر بعلبک لبنان اشاره کرد و گفت: در این نامه که ابتدا در کمیسیون فرهنگی شورا، بررسی، و سپس برای بررسی سایر مسایل مربوط به گردشگری، به کمیسیون گردشگردی شورا ارجاع شده، به مشابهت‌های زیاد این شهر با شهر کرمان اشاره شده است.

محمد امینی‌زاده، با بیان اینکه شهر بلبعک لبنان، از لحاظ فرهنگی و تاریخی شباهت‌های زیادی با شهر کرمان دارد، اظهار داشت: سابقه پیدایش هر دو شهر به پیش از اسلام برمی‌گردد و اماکن تاریخی و گردشگری شهر بعلبک، از قدیمی‌ترین آثار باستان‌شناسی خاورمیانه به‌حساب می‌آیند و مانند اماکن گردشگری و تاریخی شهر کرمان، در فهرست جهانی یونسکو ثبت هستند.

وی گفت: این شهر از لحاظ تنوع مذهبی نیز شباهت زیادی به کرمان دارد؛ بیشتر ساکنان این شهر شیعه هستند و بقیه مردم هم سنی و مسیحی هستند.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا افزود: کرمان هم مانند بعلبک، شهری مذهبی و دینی است و همانند این شهر که مرقد دختر امام حسین(ع) در آن قرار دارد، در کرمان هم امامزاده محمد(ع) وجود دارد که ظرفیت بالایی در جذب گردشگران مذهبی است.

امینی‌زاده خاطرنشان کرد: کشاورزی در هر دوی این شهرها، رونق زیادی دارد و صنایع دستی در هر دو شهر کرمان و بعلبک، جایگاه بالایی در فرهنگ و اقتصاد این دو شهر دارد.

وی با بیان اینکه گروهی از ایرانیان در زمان خلیفه دوم در این شهر می‌زیسته‌اند، بیان کرد: از منظر مقاومت هم، بعلبک، محل تولد شهید بزرگوار «سیدعباس موسوی»، دبیرکل حزب‌الله لبنان و کرمان نیز جهان‌شهر مقاومت و هنر ایرانی و آرامگاه شهید بزرگوار سردار حاج‌قاسم سلیمانی، نماد مقاومت است.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، درخواست تصویب انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شهر کرمان با بعلبک لبنان را داشته که بعد از بررسی در کمیسیون‌های فرهنگی و گردشگری، با آن موافقت شده و در صورت تصویب در صحن علنی شورا، اجرایی خواهد شد.

در ادامه، این موضوع با رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

بازارچه ابوذر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورا نیز از بازسازی بازارچه ابوذر شهر کرمان با پیشرفت ۹۰ درصدی خبر داد و گفت: طی دو هفته دیگر این بازارچه، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فتح‌الله مؤیدی افزود: همچنین ۳۷۰ پلاک در بازار نصب شده و حدود ۵۰۰ پلاک نیز آماده شده که تا هفته آینده نصب خواهد شد.

وی اظهار کرد:  همچنین در این هفته شهرداری گزارشی در مورد کمیسیون ماده هفت به کمیسیون خدمات شهری ارسال کرده بود که طی آن، از اول سال تاکنون، ۴۱۸ میلیون تومان تخلفات در رابطه با قطع درختان وضع شده بود.

مؤیدی ادامه داد: پیش از این نیز در این کمیسیون مقرر شده بود شهرداری در رابطه با آبیاری در فضای سبز مناطق بهتر عمل کند که با گزارش ارائه‌شده از شهرداری، این مهم محقق شده و دوره آبیاری از ۷۰ روز به ۴۵ روز رسیده است.

رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورا همچنین به واگذاری ۱۲۸ دکه اشاره کرد و گفت: از این تعداد دکه، ۱۹ دکه به ۱۹ نفر از خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان و آزادگان و پنج نفر هم به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد واگذار شده است.

 

مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرمان حل شود

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: نشستی در رابطه با سرویس‌دهی مدارس با سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری  داشتیم تا بررسی شود میزان آمادگی این سازمان با توجه به اینکه دو سال مدارس به دلیل شرایط شیوع کرونا تعطیل یا نیمه تعطیل بودند و از امسال دوباره حضوری خواهند بود؛ چقدر است؟

منصور ایرانمنش افزود: متاسفانه بر اساس گزارشی که ارایه شد وضعیت و امکانات سازمان مذکور، مطلوب نیست و به نظر می‌رسد نسبت به سال‌های گذشته، تعداد اتوبوس‌های فعال کمتر شده است که دلایلی مانند مشکلات و نقص فنی اتوبوس‌ها و احتمالا مسایل مادی که باعث شده در تعمیرگاه بمانند و تعمیر نشوند؛ دارد.
وی ادامه داد: متعاقب این جلسه، شهرداری نامه‌ای به این کمیسیون ارسال کرده بود مبنی بر اینکه ۳۶ دستگاه اتوبوس برای بازسازی به مشهد فرستاده شود.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: اما با توجه به مبلغ پیشنهادی و جزییات تعمیرات و نواقص اتوبوس‌ها، این نامه به شهرداری برگشت داده شد تا کامل‌تر فرستاده شود و در نهایت بر اساس اطلاعات تکمیلی تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار کرد: اینجا تجربه شهرداری و توجه شهردار را می‌طلبد که به بخش حمل و نقل توجه ویژه‌ای شود و نه تنها فقط به دلیل اینکه دانش‌آموزان در اکثر مواقع مسیر مدارس (به خصوص حاشیه شهر) را به جهت اینکه تاکسی ندارد؛ با اتوبوس طی می‌کنند بلکه از آنجا که مردم خیلی از مناطق به این وسیله حمل ونقل عمومی نیاز دارند؛ چاره اندیشی کنند. 

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: در گذشته در برخی مسیرها سه دستگاه اتوبوس وجود داشته ولی اکنون این تعداد در بسیاری از خطوط به یک دستگاه کاهش پیدا کرده است و این مساله ساز است و باعث معطلی مردم می‌شود.

وی افزود: از آنجا که رویکرد جوامع شهری و کلان‌شهرها استفاده از حمل و نقل عمومی است ؛ نیاز است  شهرداری کرمان و شهردار توجه و تلاش بیشتری به این مساله نمانید و این ناوگان را تقویت نمایند تا شاهد سرویس دهی بیشتری و بهتری باشیم .

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر نیز در ادامه در این خصوص گفت: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های فعالیت‌های عمرانی و اینکه هر کاری که  بخواهیم در زمینه‌های گسترش معابر، تعریض معابر و تقاطع‌ها انجام بدهیم با شرایط فعلی، هزینه‌های آن، بسیار سنگین است؛ باید به سمت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه رفت.

چناریان افزود: وقتی در حوزه‌هایی مانند ترافیک، تمرکز، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی نمی‌شود به سمت نارضایتی مردم پیش می‌رویم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از معابر شهر که انتظار ترافیک از آنها نمی‌رفت در ساعاتی خاص مشکل ترافیک ایجاد و سبب نارضایتی شده است؛ ادامه داد: این مساله باید بررسی و به طور ویژه اقدام شود.

چناریان اظهار کرد: در پیش‌بینی امسال هم یک سطحی از تهیه اتوبوس در حمل و نقل عمومی ما هم هست ولی با گزارشی که در کمیسیون عمران مطرح شد؛ به نظر می‌رسد وضعیت مطلوبی در این حوزه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شرایط وضعیت اتوبوس آماده‌ی خدمت ما، الان مناسب نیست در حالی که نیازهای مردم، بیشتر است و از طرفی خود ما در رویکردهای‌مان تاکیدمان بر استفاده بیشتر از سیستم حمل و نقل عمومی است. با این شرایطی که داریم باید یک سیستم مناسب و شفاف چه در حوزه بازسازی و چه در حوزه خرید اعمال کنیم.

رییس کمیسیون بودجه تاکید کرد: باید برای پیش‌بینی یک انبوه‌بر مناسب برای شهر کرمان تصمیم گرفت و برنامه‌ریزی کرد. 

امینی‌زاده منشی شورا نیز در این خصوص گفت: کارهای خوبی در این حوزه انجام شده و دبودجه در نظر گرفته شده برای حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰، دو میلیارد تومان بوده در حالی که در سال جاری ۶۰ میلیارد است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ برای توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۱ و دو دهم میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود در حالی که امسال۶۷ میلیارد برای آن در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر کرمان اظهار کرد: همچنین در اسفند سال گذشته به همت همکاران شهرداری حدود ۲۵ دستگاه اتوبوس از ظرفیتی که دولت در نظر گرفته بود، خریداری شد. بنابراین امیدواریم با این تلاش اعضای شورا که مبلغ قابل توجهی برای این امر در نظر گرفته شده است، اگر چه برای حمل و نقل عمومی کم است اما اتفاق خوبی در خرید، تجهیز و نوسازی این سیستم رخ دهد. 

کمیسیون بهره وری هوشمند سازی و شفافیت نیز در این خصوص گفت: طرح مطالعات جامع ترافیک  تازه بعد از ۱۰ سال در حال بررسی و انجام است در حالی که اگر از خیلی سال‌های قبل، این طرح و مطالعات آن انجام و هر سال برای آن هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شد؛ امروز با پدیده ترافیک مواجه نبودیم.

سید محمدصادق تقوی تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت، توسعه شهری و افزایش معابر و در کنار آن کم بود وسایل حمل و نقل عمومی، مشکل ترافیک نمود بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد به جای این همه هزینه در اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح، اگر عمده هزینه در بخش حمل و نقل عمومی استفاده می‌شد؛ این وضعیت فعلی وجود نداشت و الان هم همین طور است و اگر ما آینده‌نگری نکنیم و به صورت مقطعی این مساله را حل کنیم؛ باز هم در سال‌های بعد این مشکل وجود خواهد داشت.
تقوی افزود: امیدوارم در این حوزه توجه و نگاه ویژه و دراز مدت اعمال و کار علمی و تخصصی انجام شود تا این مشکل، اساسی حل شود.
 

وضعیت تاکسی‌های شهر کرمان مناسب نیست

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا در ادامه این مساله گفت: وضعیت تاکسی‌های شهر نیز مناسب نیست و ما هم می‌توانیم برای نوسازی این سیستم فقط از طریق دستگاه‌های حاکمیتی مساله را پیگیری کنیم تا در سال درصد قابل توجهی از نوسازی تاکسی‌ها رخ دهد.

امینی‌زاده افزود: من از شهرداری کرمان می‌خواهم وضعیت تاکسی‌های شهر کرمان را رصد کند تا با پیگیری هر سال، درصد قابل توجهی از آنها نوسازی شوند.

منشی شورای شهر کرمان اظهار کرد: از اول سال ۱۴۰۱ تاکنون هیچ تاکسی‌ای به ناوگان شهر کرمان اضافه نشده است که این مساله به پیگیری سازمان تاکسیرانی و استانداری نیاز دارد. چرا که در این دو سال اخیر به خاطر شیوع کرونا، مدارس و دانشگاه غیرحضوری بوده و امسال به صورت حضوری برگزار می‌شوند. بنابراین ضرورت دارد این مساله پیگیری و حل شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شهرداری کرمان نیز در این رابطه گفت: بنا به گفته مدیرعامل تاکسیرانی شهر کرمان،  ۴۶۰۰ تاکسی در سطح شهر داریم که روزانه یارانه بنزین دریافت می‌کنند اما متاسفانه کمتر از ۲ هزار تای آنها در خط‌ها فعال هستند.

مویدی ادامه داد: با این حال این گزارش این سازمان است و ما مدعی هستیم تعداد کمتر از این عدد گفته شده، در سطح شهر فعال هستند و خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی اظهار داشت: برخی تاکسی خریدند ولی خدمت‌رسانی نمی‌کنند و فقط از یارانه سوخت استفاده می‌کنند. این در حالی است که مردم در صفوف طولانی منتظر تاکسی هستند و مجبور هستند از مسافربرهای شخصی استفاده کنند بنابراین باید این مساله بررسی و در این مورد چاره‌اندشی شود.

خلاء مدیریت فرهنگی پارک‌ها 
نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز به برگزاری جلسه‌ای در خصوص مدیریت فرهنگی حداقل پنج پارک سطح شهر با معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اشاره کرد و گفت: طی این جلسه اقداماتی که انجام شده بود و خلأهایی که وجود داشت؛ مورد بررسی قرار گرفت.

عشرت کردستانی افزود: متاسفانه بعد از یک سال، این اتفاق مهم که تاکید شورای این دوره هم است؛ رخ نداده است و در پارک‌های ما با توجه به ضرورت و آسیب‌هایی که در آنها وجود دارد، مدیریت و اداره فرهنگی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: با بررسی صورت گرفته و تبدیل صورت‌جلسه‌های قبلی در این خصوص به دستورالعمل برای معاونت خدمات شهری، سازمان سیما و منظر و سازمان فرهنگی شهرداری کرمان، وظایف هر سازمان مشخص شد تا در دوره جدید کمیسیون فرهنگی شاهد مدیریت فرهنگی پارک‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در بحث محلات هم  که در دستور کار کمیسیون بود؛ جلساتی برگزار شد تا روند جدید و به روزتری در محلات استفاده شود.

تهیه بسته تشویقی ویژه برای بازسازی خانه‌های قدیمی و میراثی

رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر کرمان نیز گفت:  این هفته رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در کمیسیون گردشگری حضور داشت و با حضور وی، یک سری موضوعات گردشگری بررسی شدند و  به نتایج خوبی رسیدند.

امین شمسی ادامه داد: از جمله قلعه دختر و اردشیر، باغ موزه هرندی، پردیسان قائم و گلزار شهدا در این نشست بررسی شدند و در مورد هر یک به یک سری تفاهمات خوب رسیدیم. 

وی اظهار کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد میراث فرهنگی و شهرداری یک بسته تشویقی ویژه برای بازسازی خانه‌های قدیمی و میراثی و تاریخی که برخی از آنها در حال تخریب هستند؛ تهیه کنند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه مقرر شد سازمان فرهنگی شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی نقشه ویژه گردشگری شهر کرمان را تهیه کنند تا، فضای گردشگری، میراثی و زیارتی کرمان با مسیرهای خود کامل مشخص گردد و مردم بتوانند با توجه به آن نقشه از ظرفیت‌های کرمان آگاه شده و از آنها استفاده کنند.

شمسی ادامه داد: تاکید شد شهرداری کرمان در نمایشگاه گردشگری که پنجم تا نهم آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان برگزار می‌شود و سال گذشته در آن، حضور نداشته است؛ قوی و بهتر حضور یابد و از ظرفیت این نمایشگاه استفاده کنند..

 

شهرداری کرمان متولی نرخ‌گذاری اتوبوس‌های برون شهری نیست/ نرخ و نظارت بر اتوبوس زائران اربعین را راهداری تعیین می‌کند

نایب رییس شورای شهر نیز در این نشست گفت: این روزها که تعداد قابل توجهی از عاشقان امام حسین(ع) راهی کربلا هستند تا در مراسم اربعین و پیاده‌روی شرکت کنند؛ دیده می‌شود قیمت و نرخ اتوبوس‌های بین کرمان و اهواز، متغیر و غیر از آنچه که قانونی اعلام شده است، گفته و دریافت می‌شود.

محمدرضا کمساری افزود: از هفته گذشته تاکنون چند نرخ در این خصوص اعلام شده و با اینکه مبلغ ۸۰۰ هزار تومان توسط خود اتحادیه اعلام شده ولی نرخ کشوری اعلام شده ۶۲۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌داران باز این نرخ را نپذیرفتند و تحصن کردند؛ اظهار کرد: متاسفانه خیلی از مردم این امر را از چشم شهرداری کرمان می‌بینند. آنها به دلیل اینکه پایانه مسافربری و اتوبوس‌ها در اختیار شهرداری است؛ دلیل این نرخ‌گذاری و عدم خدمت‌رسانی را شهرداری کرمان می‌دانند و توقع دارند شهرداری بر این امر نظارت کنند.

نایب رییس شورای شهر کرمان تصریح کرد: باید به مردم اعلام کنم متولی این امر، اداره «راهداری» است و چه در امر قیمت‌گذاری و تصویب نرخ و نظارت بر اجرای آن و چه نظارت بر خدمات‌رسانی این اتوبوس‌ها بر عهده اداره راهداری است.

وی تاکید کرد: سرویس‌دهی خارج از شهر، وظیفه شهرداری نیست و ارتباطی هم به شهرداری ندارد.

کمساری تصریح کرد: البته از اداره راهداری هم می‌خواهیم بر اجرای قانون نظارت کند چرا که وقتی به سایت برای خرید بلیت کرمان به اهواز مراجعه می‌کنیم هیچ قیمت و سرویسی وجود ندارد اما در ترمینال اتوبوس‌ها صف کشیده‌اند.

کمساری افزود: چرا که اگر اتوبوس‌داران بخواهند در سایت بلیت ارایه دهند، باید نرخ مصوب را رعایت کنند ولی در ترمینال این نرخ رعایت نمی‌شود. بنابراین از اداره راهداری می‌خواهیم بر این مساله نظارت و تدبیر بهتر و بیشتری انجام شود. از مردم هم می‌خواهیم که در این خصوص همکاری کنند. 

نایب رییس شورای شهر ادامه داد: در خصوص پروازها و قطار هم با اینکه قرار بود به این امر، خطوطی تعلق بگیرد و کرمان بزرگترین خط هوایی خاورمیانه «ماهان» را دارد ولی هنوز خدماتی ارایه نداده است.
وی خاطرنشان کرد: از مدیریت محترم این شرکت که کرمانی است توقع می‌رود به مردم شهر خود هم این خدمات را هر چه زودتر ارایه دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این جلسه، از راه‌اندازی «سامانۀ پایش ناوگان خودروهای شهرداری کرمان» خبر داد و افزود: از هفتۀ آینده به‌صورت پایلوت در دو منطقه از شهرداری، عملکرد ناوگان خودرویی شهرداری با نصب GPS مورد بررسی قرار خواهد.

انتهای پیام/




بازارچه ابوذر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است/ تهیه بسته تشویقی برای بازسازی خانه‌های قدیمی و میراثی

منبع:آرمـان
? بازارچه ابوذر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است/ تهیه بسته تشویقی برای بازسازی خانه‌های قدیمی و میراثی