بازارچه ابوذر با ۲۰ درصد تخفیف کالاهای روستایی را از تولید تا مصرف به مردم عرضه می‌کند

فتح الله مویدی از در اختیار قرار دادن بازاچه ابوذر به تعاون روستایی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم این بازارچه ها در هر ۴ منطقه شهر کرمان با نظارت شهرداری انجام شود تا مردم بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت ارزانتر خریداری کنند. به گزارش فت فتو؛ به نقل از “راه آرمان” […]

فتح الله مویدی از در اختیار قرار دادن بازاچه ابوذر به تعاون روستایی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم این بازارچه ها در هر ۴ منطقه شهر کرمان با نظارت شهرداری انجام شود تا مردم بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت ارزانتر خریداری کنند.

به گزارش فت فتو؛ به نقل از “راه آرمان” دومین جلسه شورای شهر کرمان در اسفندماه در آستانه مبعث پیامبر خاتم برگزار شد.
 
در این جلسه منصور ایرانمنش به مشکلات شهر از جمله نبود و یا خراب شدن پوشش شهر اشاره کرد و گفت: آسفالت شهر دچار مشکل است و شهرداری هم امکانات  لازم را ندارد زیرا قرار شده است که خود شهرداری انجام دهد وبه پیمانکاران ندهد اما شهرداری باید ماشین الات را خریداری کنند.
 
وی ادامه داد: کارخانه آسفالت مستهلک است و هم کامیون ها هم مستهلک هستند که باید مورد توجه ویژه باشندو حتی نیروهای خدمتی در این واحد در مسیر بازنشستگی هستند که باید نیروی جوان جایگزین شوند.
 
ایرانمنش دومی مسئله را تکمیل ادامه بلوار کوثر و سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: شهرداری پروانه تجاری در آنجا صادر کرده است اما راهی برای ارباب رجوع ها قرار نداده است و شهرداری باید پیگیر این امر شود تا همین مسیری که آسفالت است و اهالی ساکن هستند از مزایای این منطقه بتوانند استفاده کنند.
 
وی افزود: موسسه فرهنگی الزهرا در شهرک شهید رجایی درخواست  تغییر کاربری زیر زمین به مکان فرهنگی داده اند با توجه به اینکه مجوز  ۱۰۰ درصدی دارند که پیشنهادمان این است که مصوب شود تا با ۵۰درصد تخفیف کاربری بتواند از این مزای استفاده و تغییرات را اعمال کند.
 
ایرانمنش تاکید کرد: زمین هایی که شهرداری قرار است در اختیار طرح جهش مسکن قرار بدهد را حتما از داخل شهر انتخاب کند تا بتواند از زیر ساخت های آماده داخل شهر استفاده کند.
 
شعر باف شهردار کرمان در پاسخ به عضو شورای شهر گفت: مکان یابی زمین ها در اولویت است و تمرکز بر اراضی دولتی موجود در محدوده شهر است و با وجو مخالفت هایی هم  که شده بود اما کوی دادگستری و شرکت برق و نفت هم اراضی دولت بودند و ارایه کردند اما چون داخل محدوده باز افرینی شهری است اجازه اجرای طرح جهش داده نمی شود زیرا قانون حد ارتفاع باید رعایت شود.
 
پلاک ۲۹۷۵ شهرداری در اختیار طرح جهش مسکن است
 
وی ادامه داد: پلاک ۲۹۷۵ شهرداری داخل محدوده نیست اما این منطقه از املاک شهرداری است و قانونا اگه مسکن و شهر سازی دست بگذارد می تواند سند بزند اما ما داخل شهر نداریم بعد از محدوده شهر داریم که در اختیار قرار دادیم.
 
شعر باف در خصوص میدان ارگ گفت: ما در دو ماه به اندازه ۷ ماه کار کردیم و از ۱۵ اسفند فضا کاملا اماده خواهد شد و پروزه ایی اجرا نمی شود و سرعتی که در دو ماه داشته ایم را در سال های گذشته اجرا می شد این پروژه زود تر از این ها حل می شد.
 
وی ادامه داد: در میدان ارگ اصل پیاده راه است به جز بارانداز ویژه دارند ورود خودروی شخصی در محدوده ارگ ممنوع خواهد شد و بنای آن هم برای تخلیه بار کسبه است که البته باید در تخلیه هم سرعت  داده شود کار را انجام دادیم .
 
کمیسیون خدمات شهری گفت: تصویب شد، خیریه رعد اتوبوسی دارد که خدمات رایگان به معلولین داده می شود بنابر این شهرداری در هزینه تعمیرات اتوبوس  به این مجموعه کمک کنند که سه مرتبه تعویض روغن و فیلتر هوا انجام شود. 
 
۶ منطقه جدید جهت تخلیه نخاله ساختمانی تعیین شده است
 
در خصوص نخاله های ساختمانی از چند منطقه بازدید شده است و تعدادی از مناطق انتخاب شده اند که مقرر شد تا ماشین های تخلیه در این مناطق تخلیه نخاله ها را داشته باشند و وودی های شهر پاک سازی شوند تا چهره شهر زیبا تر شود. 
 
فتح الله مویدی گفت: بازارچه شهرداری در خیابان ابوذر  به اتحادیه تعاونی روستایی واگذار شده است که  از تولید به مصرف با ۲۰ درصد تخفیف زیر قیمت بازار محصولات خود را عرضه کند و قرار داد کرایه این طرح ۲۵ میلیون باشند 
وی با بیان اینکه بازارچه ابوذر به بخش خصوصی که نتوانست کار کند، گفت: در ۴ منطقه این بازارچه های شهرداری از تولید به مصرف کالا عرضه کنند ضمن اینکه سد معبر بازار مظفری همچنان وجود دارد و مردم نمی توانند در بازار حرکت کنند بنابر این تدبیر شود که رفت و امد اسان تر شوند. 
 
عشرت کردستانی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر عنوان کرد تابلو های غیر متعارف لغو شود و موزه دیرینه شناسی برای ایام عید در مکان اکواریوم پارک مطهری ایجاد شود، المان های آزادی و میدان بسیج نیز در دستور کار قرار گیرند.
 
کمساری نیز گفت: در کرمان امکانات تاریخی و گردشگری  زیادی را داریم تا بتوانیم محیط خوبی برای مسافران داشته یاشیم، پیشنهاد ما این است که شهرداری منطقه ۵ به محدوده بازار انتقال یابد و هرچه سریعتر زمان مشخصی برای جابجایی به بازار قلعه محمود از سوی شهرداری تعیین شود.
 
وی ادامه داد: شهرداری با اوقاف به عنوان نماینده وارد مذاکرده شود زیرا یک چهارم غرفه های بازار در اختیار اوقاف هستند، در این صورت می توانند فعال شوند تا سرمایه گذاران بتوانند به بازار قلعه محمود ورود کنند و بازار را رونق دهند. 
 
کمساری به تملک قلعه دختر و پارک این منطقه اشاره کرد و گفت:  از فاز اول  تعداد ۱۰ ملک بیشتر باقی نمانده که تملک شوند، زیرا ۱۰۰ واحد تملک شده اند و لازم است بازنگری در این طرح هم اجرا شود.
 
در پایان علیرضا نادری رییش شورای شهر کرمان، گفت: برخی از اقداماتی که به شهرداری داده می شود ، نیاز به تامین به خصوص مالی ندارد و شهرداری به راحتی  انجام می دهد اما برخی خواسته ها الزاما نیاز به تامین مالی دارد که شهرداری نمی تواند انجام دهد بنابر این همه درخواست هایی که بار مالی دارند حتما در بودجه تدوین شود و برنامه مدار حرکت کنند.
 
وی ادامه داد: برنامه هایی که بار مالی دارند در کارهای عمرانی باید زمانبندی و برنامه مدار انجام شود و شهرداری را دچار سردرگمی نکنند.
 
 نادری افزود: دایم شهرداری مورد چرایی بوده است، بنابر این حتما گزارش این خدمات در بازه زمانی کوتاه مدت حضور شهردار جدید به مردم داده شود که هم قدردانی شود از شهرداری و هم مردم در جریان خدمات ارایه شده قرار بگیرند.
 
انتهای پیام/ 




بازارچه ابوذر با ۲۰ درصد تخفیف کالاهای روستایی را از تولید تا مصرف به مردم عرضه می‌کند

منبع: دانــا
? بازارچه ابوذر با ۲۰ درصد تخفیف کالاهای روستایی را از تولید تا مصرف به مردم عرضه می‌کند