ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جازموریان راه حل معضل بیکاری جنوب کرمان است

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان گفت: جنوب كرمان بهشت معادن است، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جازموریان راه حل معضل بیکاری جنوب کرمان است. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ نشست خبری منصور شکراللهی  نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با اصحاب رسانه شامگاه پنج‌شنبه به میزبانی فرمانداری کهنوج برگزار […]

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان گفت: جنوب كرمان بهشت معادن است، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جازموریان راه حل معضل بیکاری جنوب کرمان است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ نشست خبری منصور شکراللهی  نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با اصحاب رسانه شامگاه پنج‌شنبه به میزبانی فرمانداری کهنوج برگزار شد.

منصور شكرالهی نماينده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای دوره نمايندگی كارهای زيرساختی كه بيش از ٢٠ سال زمان گذشته را پيگيری كرده‌ام و طرح‌های به محاق رفته مانند منطقه ويژه اقتصادی جازموريان استارت آن دوباره زده شد.

 
وی افزود: منطقه ويژه‌ای اقتصادی نقش بندر خشك را دارد و با وجود منطقه ويژه و پتروشيمی كه احداث آن‌ها در همين سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد بخش زيادی از معضل بيكاری رفع خواهد شد.
 
شكرالهی در خصوص مركزيت استان كرمان جنوبی نيز اعلام كرد: مركز استان كرمان جنوبی بايد با نظر كارشناسان تعيين شود و بنده برای خودنمايی حرف غيركارشناسی نمی‌زنم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پادگان ارتش نيز گفت: انرژی زيادی برای برگشت پادگان ارتش صرف شده است، نبايد اجازه می‌دادند اين تجهيزات جابجا شود و جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه و سرلشكر باقري رئيس ستاد مشترك نيروهای مسلح و قاليباف رئيس مجلس در اين خصوص برگزار شده كه اميدواريم به نتيجه برسيم اما كار سختی را پيش رو داريم.
 
اين نماينده مجلس افزود: منطقه ما نياز به زيرساخت دارد و تا زمانی كه زيرساخت‌ها فراهم نشود توسعه نخواهيم يافت و بعنوان نماينده بايد پيگير ايجاد زيرساخت برای طرح‌های توسعه‌ای باشم.
 
شكرالهي در ادامه اين نشست گفت: رئيس جمهور، توجه ويژه‌ای به منطقه‌جنوب كرمان دارد.
 
وی در خصوص پيگيری طرح‌ها افزود: در لايحه بودجه، طرح راه آهن مسير جاسك به كهنوج ديده شده است. 
 
تخصيص بودجه به جاده محمدآباد به جاسك كه يكي از برنامه‌های است كه جنوب كرمان را به آب‌های مكران متصل می‌كند انجام شده است و امسال بودجه ٦٠٠ میلياردی برای آن درنظر گرفته شده است.
 
وی در خصوص معضل سوختبران گفت: برای وضعيت سوختبران در شورای راهبردی استان پيشنهاداتی مطرح شده كه يكی از آنها تغيير مسير و تعيين مسير سوختبران بوده است.
 
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان گفت: جنوب كرمان بعنوان پسكرانه مكران ديده شده است، كه می‌تواند آينده خوبی را برای منطقه رقم بزند.
 
شكرالهي در پاسخ به وضعيت بيمارستان كهنوج نيز گفت: پانصد ميليارد تومان برای احداث بيمارستان دویست و بیست تخت خوابی كهنوج بعنوان بيمارستان مادر پنج شهرستان، برای سه سال در نظر گرفته شده كه ٦٠ ميليارد آن بحساب پيمانكار برای تجهيز كارگاه واريز شده كه بزودی آغاز بكار خواهد كرد.
 
وی از كنار رفتن بنياد مستضعفان بعنوان معين اقتصادی قلعه گنج نيز خبر داد و عنوان كرد: شركت ملی مس كشور معين اقتصادی قلعه گنج و رودبار انتخاب شده است، كه فعالیت خود را بزودی در اين دو شهرستان آغاز خواهد كرد و جلساتی با مديران گهرزمين نيز داشته‌ايم كه به مسئوليت‌هايشان در منوجان عمل كنند.
 
شكرالهي در پايان ضمن تقدير از اصحاب رسانه‌ خواست برای توسعه منطقه فارغ از نگاههاي سياسی،قومی و منطقه‌ای دست در دست هم دهند و به مسئولين كمك كنند تا كارها پيشرفت بهتری داشته باشد.
 
وی افزود: از نقد سازنده استقبال می‌كنم و از همه افراد صاحب فكر و انديشه می‌خواهم برای توسعه و پيشرفت منطقه مسئولين را همراهی كنند.

انتهای خبر/پورحیدر




ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جازموریان راه حل معضل بیکاری جنوب کرمان است

منبع:آرمـان
? ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جازموریان راه حل معضل بیکاری جنوب کرمان است