اکران فیلم‌های چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فراهم شدن امکان اکران فیلم‌های راه یافته به بخش‌های مختلف چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان کرمان خبر داد. محسن روحی امروز، ۱۳ بهمن ماه در تشریح این خبر افزود: این اقدام در راستای توسعه و تحقق عدالت فرهنگی، ایجاد روحیه نشاط و […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فراهم شدن امکان اکران فیلم‌های راه یافته به بخش‌های مختلف چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان کرمان خبر داد.

محسن روحی امروز، ۱۳ بهمن ماه در تشریح این خبر افزود: این اقدام در راستای توسعه و تحقق عدالت فرهنگی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و با هدف آشتی مردم با سینما همزمان با چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، همچون سال‌های گذشته و به همت سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور محقق شده است.

وی برگزاری جشنواره فیلم فجر در کرمان را فرصت مناسبی برای مردم فرهنگ‌دوست کرمان برای تماشای جدیدترین تولیدات سینمایی کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شرایط فنی و اقتضائات مختص این هنر و همچنین محدودیت‌های عرضه فیلم در کشور، در بسیاری موارد آثار تولیدی امکان نمایش در همه استان‌ها را نمی‌یابند و برگزاری جشنواره سبب می‌شود این امکان به صورت یکپارچه در همه نقاط کشور به ویژه کرمان که ظرفیت‌های سینمایی و انسانی بالایی دارد، به وجود آید.

روحی با بیان اینکه با برگراری جشنواره فیلم فجر در کرمان هنرمندان استان از آخرین دستاوردهای سینما در بُعد فنی و محتوایی آگاه می‌شوند، بیان کرد: همچنین هنرمندان استان می‌توانند در فضایی تخصصی و در عین حال صمیمی ایده‌ها و اندیشه‌های خود و فیلم سازان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان جشنواره فیلم فجر را یک رویداد فراگیر که همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد دانست و تصریح کرد: سینما می‌تواند خانواده‌ها، گروه‌ها، افراد و کارکنان را در کنار هم جمع کند و لذت تجربه‌ای هنری و جمعی را برای آنها ممکن سازد، لذا امیدواریم مدیران استان با حضور خود و کارکنان چنین فرصتی را برای خانواده‌ها فراهم کنند.

وی از برگزاری جشنواره فیلم فجر از ۱۶ تا ۲۳ بهمن‌ماه در سینماهای آسیا و شهر تماشا کرمان خبر داد و افزود: از مجموع فیلم‌ها ۲۲ عنوان فیلم به بخش سودای سیمرغ، ۱۲ عنوان فیلم به بخش نگاه نو و ۴ فیلم به بخش پویانمایی راه یافته‌اند و به زودی جدول نهایی فیلم‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است، تهیه بلیط تنها از طریق سامانه آی تیک، ایران تیک، سینما تیکت و گیشه هفت امکان پذیر است.

انتهای پیام 




اکران فیلم‌های چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? اکران فیلم‌های چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان کرمان