اهمیت تربیت نیروی انسانی متعهد در حوزۀ هنر

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:«نگاه جدی و جدیدی که در این دوره به مقولۀ آموزش هنر و توسعۀ متوازن فعالیت هنرستان‌های هنرهای زیبا می‌شود،مبتنی بر تربیت نیروی انسانی متعهد است». وحید محمدی این نگاه را برگرفته از دیدگاه رهبر معظم انقلاب […]

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:«نگاه جدی و جدیدی که در این دوره به مقولۀ آموزش هنر و توسعۀ متوازن فعالیت هنرستان‌های هنرهای زیبا می‌شود،مبتنی بر تربیت نیروی انسانی متعهد است».

وحید محمدی این نگاه را برگرفته از دیدگاه رهبر معظم انقلاب که الزامات کار فرهنگی تمیز و کیفی را تربیت نیروی انسانی می‌دانند دانست و افزود:«از نظر ایشان،گاهی ممکن است تاثیر یک فیلم بیشتر از ۱۰۰ ساعت سخنرانی باشد؛ لذا اهمیت تربیت فیلمساز و نسل جوان هنرجو که آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و همۀ مولفه‌های آن را بشناسد و به آن معتقد و حساس باشند خیلی مهم است چراکه در آینده،با تولید آثار هنری مناسب،می‌تواند در جهت جهانی کردن ارزش‌های کشور گام بردارد».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان،وی در جلسۀ شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ سیرجان،اظهار کرد:«واقعیت این است که در حال حاضر در دنیای کفر،هم هنر و هم هنرمند،تا حد زیادی در خدمت مواجهه با جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن هستند و این نقش تربیتی ما را در حیطۀ آموزش هنر سنگینتر می‌کند».

معاون اداره کل ارشاد کرمان با اشاره به پیشینۀ آموزش رسمی هنر در استان کرمان و ضوابط و مقررات محکم و قانع‌کنندۀ آن یادآور شد:«باید از مزایای تفاهم‌نامۀ فی‌مابین وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در جهت بهبود وضعیت هنرستان‌های هنرهای زیبا به خوبی استفاده کنیم».

وی ادامه داد:«به دنبال درخواست مسئولین شهرستان سیرجان،مجوز تاسیس هنرستان هنرهای زیبا در سیرجان با هماهنگی دفتر توسعه آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ودفتر مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در رشتۀ نمایش از سال گذشته صادر شده و هنرجو جذب کرده است و باید درخصوص تعهدات فی‌مابین بررسی لازم انجام و در جهت کارآمدی و فعالیت بخشیدن به این‌ مرکز آموزش تخصصی برنامه‌ریزی شود».

معاون امور هنری و سینمایی تاکید کرد:«امروزه آموزش هنر از سوی خانواده‌ها مورد استقبال قرار گرفته است و چنانچه با نگاه آینده‌نگرانه به این مسئله توجه کنیم درمی‌یابیم که محیط تربیت هنرمندان آینده در هر منطقه باید مناسب جریان هنر و سرشار از طراوت و شادابی و تبادل دانش باشد،بنابراین آموزش هنر در فضای ضعیف و ناکارآمد به هیچ وجه قابل قبول نیست».

وی از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان خواست هرچه سریعتر بر اساس تعهدات اعلام شده،وضعیت این هنرستان را تعیین تکلیف کنند.

 محمدی ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی و دیدگاه مثبت فرماندار و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان سیرجان و درخواست کمک و همدلی هرچه بیشتر از آنان،اظهارامیدواری کرد با همکاری مسئولین ادارات ذیربط و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و بنگاه‌های اقتصادی منطقه،زمینۀ توانمندسازی هنرستان و بهبود امکانات و تامین و تکمیل تجهیزات مناسب با رشته‌های تحصیلی مورد نظر فراهم آید.

 




اهمیت تربیت نیروی انسانی متعهد در حوزۀ هنر

منبع:خبر کرمان
?

اهمیت تربیت نیروی انسانی متعهد در حوزۀ هنر

:اخبار استان کرمانفرهنگ