اندازه‌گیری رایگان قند خون و فشار خون در پایگاه‌های سلامت کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اندازه‌گیری رایگان قند خون و فشارخون برای افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار در پایگاه‌های بهداشتی در قالب پویش ملی سلامت انجام می‌شود. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پویش ملی سلامت با هدف شناسایی بیماری‌های پُرفشاری خون و […]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اندازه‌گیری رایگان قند خون و فشارخون برای افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار در پایگاه‌های بهداشتی در قالب پویش ملی سلامت انجام می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پویش ملی سلامت با هدف شناسایی بیماری‌های پُرفشاری خون و دیابت کلید خورده است.

وی بیان کرد: پُرفشاری خون یکی از بیماری‌های خاموش است و عوارض قلبی و عروقی ایجاد می‌کند و دیابت نیز عوارض جدی به‌دنبال دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان ابراز داشت: اندازه‌‌گیری رایگان فشارخون و قند خون برای افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در پایگاه‌های بهداشتی سراسر استان کرمان انجام می‌شود.

وحید برهانی‌نژاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: افزایش آگاهی مردم از مهمترین اهداف اجرای پویش ملی سلامت است، زیرا بسیاری از مردم مبتلا به این بیماری‌ها از بیماری خود آگاهی ندارند.

وی ادامه داد: نخستین مرحله پویش ملی سلامت بحث اطلاع‌رسانی است و سپس فراخوان برای مردم اعلام می‌شود و افراد با مراجعه به مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت روستایی مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

کاوه رفیعی‌پور مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان هم در این نشست خبری اظهار کرد: بالای یک میلیون نفر جمعیت بالای ۱۸ سال ایرانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان داریم و ۶۷ هزار نفر افراد با پرفشاری خون به پایگاه‌های بهداشتی مراجعه می‌کنند و پیش‌بینی این است که ۲۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان کرمان پرفشاری خون داشته باشند.

وی بیان کرد: ۳۴ درصد افراد مبتلا به پُرفشاری خون از بیماری خود اطلاع ندارند و افرادی هم که مطلع بودند فقط ۴۱ درصد درمان مناسب را داشتند.

رفیعی‌پور ابراز داشت: ۴۰ هزار بیمار دیابتی در استان کرمان داریم  که ۴۰ درصد افراد در جریان بیماری خود نبودند و  ۴۷.۲ درصد مردم استان کرمان چاق هستند و یا دیابت دارند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





اندازه‌گیری رایگان قند خون و فشار خون در پایگاه‌های سلامت کرمان

منبع: فــارس
? اندازه‌گیری رایگان قند خون و فشار خون در پایگاه‌های سلامت کرمان