امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت اجتماعی دادگستری و کمیته امداد استان کرمان

ناصر عسکری گفت: کمیته امداد و معاونت اجتماعی دادگستری کرمان به منظور حمایت حقوقی و قضایی از خانواده های تحت حمایت، انجام مشاوره های قضایی رایگان با همکاری وکلا ورسیدگی به درخواست های خانواده های نیازمند در حوزه اعسار تفاهم نامه همکاری امضاء کردند. به گزارش “فت فتو” ناصر عسکری نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان […]

ناصر عسکری گفت: کمیته امداد و معاونت اجتماعی دادگستری کرمان به منظور حمایت حقوقی و قضایی از خانواده های تحت حمایت، انجام مشاوره های قضایی رایگان با همکاری وکلا ورسیدگی به درخواست های خانواده های نیازمند در حوزه اعسار تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش “فت فتو” ناصر عسکری نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی بین کمیته امداد و دستگاه قضایی برقرار است گفت: در قالب این تفاهم نامه تلاش می شود که از ظرفیت های موجود برای توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری، توسعه خدمات اجتماعی، مشاوره قضایی و حقوقی و هدفمند کردن خدمت به خانواده های محروم در بعد قضایی و حقوقی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی کمیته امداد رفع فقر و محرومیت و شناسایی محرومان است افزود: با توجه به اینکه این نهاد متولی جرم زدایی نیست ولی در بحث پیش گیری از برخی از جرائم آماده همکاری با ضابطین قضایی هستیم.

مدیر کل کمیته امداد  افزود: در راستای این تفاهم نامه می توان از ظرفیت مراکز نیکوکاری برای حل مشکلات مددجویان استفاده کرد.عسکری نژاد گفت: در حال حاضر ۴۳۵ مرکز نیکوکاری دراستان داریم که ۴ مرکز مشکلات حقوقی مددجویان را پیگیری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی نیز در ادامه گفت: در مواردی که خانواده های کم درآمد نیاز به کمک حقوقی و قضایی داشته باشند از ظرفیت وکلای معاضدتی استفاده خواهد شد.

وی ارائه آموزش های حقوقی و قضایی به مردم از جمله اقشار محروم را از دیگر مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد و افزود: اختصاص یا ایجاد شعب ویژه ای از شورای حل اختلاف و مصلحین و حکمین قرآنی برای حل اختلافات بین افراد تحت حمایت کمیته امداد با دیگران به منظور جلوگیری از تشکیل پرونده ها دراین زمینه نیز در قالب این تفاهم نامه انجام خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: افتخاری است برای قوه قضائیه که بتواند به جامعه هدف کمیته امداد خدمت کرده و وظیفه خود را بهتر و مناسب تر انجام دهیم زیرا خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف برای مردم به ویژه اقشار کم درآمد است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بیان کرد: این افراد که ممکن است در کنار مشکلات معیشتی دچار مشکلات حقوقی و قضایی باشند و در شرایطی که نیاز به دفاع از خود در مراجع قضایی و انتظامی دارند، این توان را نداشته باشند از حقوق خود دفاع کنند و سرمایه ای نیز برای گرفتن وکیل نداشته باشند که در قالب این تفاهم نامه به آنها کمک خواهد شد.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای اسناد بالادستی از جمله ماموریت های سند تحول قضایی، سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقم معظم رهبری به قوه قضائیه و منویات ریاست قوه قضاییه در جهت ارائه خدمات رایگان و کم هزینه برای اقشار آسیب پذیر جامعه تلاش می کنیم که این وظیفه را به خوبی انجام دهیم و برای نظم بخشی به این خدمات این تفاهم نامه آماده شده و در چارچوب این تفاهم نامه حمایت را گسترده تر از این افراد خواهیم داشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: به روسا و داستان های استان تاکید می کنم مفاد این تفاهم نامه را اجرایی کنند.

انتهای پیام/ د.طهماسبی




امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت اجتماعی دادگستری و کمیته امداد استان کرمان

منبع:آرمـان
? امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت اجتماعی دادگستری و کمیته امداد استان کرمان