امام جمعه جیرفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چراغ راه معلمان است

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه و چراغ راه معلمان و مربیان است. به گزارش فت فتو، حجت‌الاسلام میثم تارم روز سه شنبه در گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان جیرفت هدف از آموزش و پرورش را تربیت جوانان و نوجوانان خلاق […]

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه و چراغ راه معلمان و مربیان است.

به گزارش فت فتو، حجت‌الاسلام میثم تارم روز سه شنبه در گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان جیرفت هدف از آموزش و پرورش را تربیت جوانان و نوجوانان خلاق متدین در طراز انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب دانست و بر مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب توسط معلمان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب ثمره اندیشه عمیق رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: وظایفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه بر عهده ما گذاشته شده را باید عملی کنیم.

وی افزود: معلمان نقش بی بدیلی در آموزش و تربیت دانش‌آموزان دارند و مشکلات تربیتی می‌تواند فرد را از آموزش محروم کند.

وی ادامه داد: مربیان عهده‌دار رسالت زمینه‌سازی برای آموزش هستند و معلمان باید در کنار آن ها آموزش و تربیت را به پیش ببرند.

وی با بیان اینکه هر معلم یک هنرمند است، بر استفاده از هنر در آموزش و تربیت دانش آموزان تاکید کرد.

وی افزود: مربیان پرورشی باید از ظرفیت معلمان بویژه معلمان دروسی نظیر زبان خارجه، فیزیک، شیمی و ریاضی برای تربیت دینی دانش آموزان استفاده‌ کنند.

وی انسجام معلمان، تحکیم رابطه مدرسه و خانه را زمینه ساز تربیت و آموزش دانست و گفت: معلمان روز به روز به توان علمی و تخصصی خود بیافزاییم چرا عصر، عصر سرعت و تکنولوژی است.

وی وضعیت اینترنت جیرفت را نامناسب برشمرد و تصریح کرد: دانش‌آموزان بسیاری از روستاها باید برای آموزش مجازی به بالای تپه ها و درختان روند از این رو مسئولان به این موضوع توجه کنند.

امام جمعه جیرفت بر تقویت کلاس های ضمن خدمت، مجلات تخصصی و دوره‌های مهارت افزایی در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آنچه رفتار معلم برای دانش‌آموزان مهم و الگوست، گفت: رفتار معلمان برای همیشه در ذهن دانش آموزان نقش بسته و موثر است.




امام جمعه جیرفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چراغ راه معلمان است

منبع:ایرنـا
? امام جمعه جیرفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چراغ راه معلمان است