افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در اسفند نسبت به ماه قبل در رفسنجان

فت فتو/کرمان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به افزایش۳۰ درصدی مصرف آب در اسفند ماه نسبت به ماه‌های دیگر سال از شهروندان محترم تقاضا می‌شود با رعایت الگوی مصرف آب از هدر رفت این عنصر ارزشمند جلوگیری کنند. به گزارش فت فتو، حسین چرخ انداز عصر امروز ۶ اسفند در […]

فت فتو/کرمان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به افزایش۳۰ درصدی مصرف آب در اسفند ماه نسبت به ماه‌های دیگر سال از شهروندان محترم تقاضا می‌شود با رعایت الگوی مصرف آب از هدر رفت این عنصر ارزشمند جلوگیری کنند.

به گزارش فت فتو، حسین چرخ انداز عصر امروز ۶ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه روزهای پایانی سال و سنت دیرینه خانه تکانی از همشهریان درخواست داریم در استفاده از آب شرب، مصرف بهینه را مدنظر داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال شهروندان براساس یک سنت دیرینه مبادرت به خانه تکانی و شستشو و نظافت و بهداشت منازل می کنند همه ساله در این ایام شاهد افزایش چشمگیر مصرف آب به لحاظ خانه تکانی و نظافت هستیم که در نتیجه افت فشار شبکه آب در برخی از مناطق بوجود می آید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان تصریح کرد: با اینکه منابع تامین آب شهر رفسنجان در وضعیت بحرانی و قرمز قرار دارد و همچنین  هزینه و سختی زیادی  برای تصفیه آب شرب انجام می‌شود، با مسئولیت پذیری و هم‌دلی شهروندان فهیم و مدیریت کلان مصرف و با تغییر برخی از روش‌های نادرست مصرف آب و استفاده از ابزارهای کاهنده می‌توان با دغدغه کمبود منابع آبی مقابله کرد.

چرخ انداز افزود: بایستی  از مصرف غیرضروری آب پرهیز و در صورت نیاز، برای شست‌وشوی فرش‌ها از خدمات موسسات قالی شویی استفاده شود تا از میزان هدررفت آب آشامیدنی تصفیه شده‌ای که با هزینه بالا تولید می‌شود، جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: همکاران شرکت آب و فاضلاب در طول سال برای توزیع آب بصورت شبانه روزی تلاش می کنند و با سخت‌کوشی و تلاش شبانه روزی آنان، خدمات رسانی در زمینه توزیع آب بدون وقفه انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان یادآور شد: در صورتی که شهروندان توصیه های بهداشتی را درحد متعارف انجام دهند و همزمان مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند، مشکلی در تامین آب شرب ایجاد نمی شود.

چرخ انداز اضافه کرد: از شهروندان تقاضا داریم با رعایت دستورالعمل های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیر ضروری فعلا خودداری کنند تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم آبی و قطع آب سپری کنیم.

انتهای پیام




افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در اسفند نسبت به ماه قبل در رفسنجان

منبع: ایـسنا
? افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در اسفند نسبت به ماه قبل در رفسنجان