افزایش ۶۰ درصدی آمار بستری های کرونایی پیک پنجم در کرمان

کرمان – فت فتو – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شیوع نوع دلتای کرونا در این استان گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد، بیش از پیک گذشته شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های کرمان و شهرستان ها هستیم. به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در گفت و […]

کرمان – فت فتو – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شیوع نوع دلتای کرونا در این استان گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد، بیش از پیک گذشته شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های کرمان و شهرستان ها هستیم.

به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: با وجود افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کرمان در زمینه تامین دارو و تجهیزات هنوز با بحران جدی روبه رو نشده ایم.

وی اظهار داشت: در صورت افزایش آمار بیماران مبتلا و بستری کرونا ممکن است با کمبود دارو مواجه شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تاکنون در هیچکدام از بیمارستان های استان کرمان کمبود قابل توجهی در زمینه تامین دارو و تجهیزات نداشته ایم تصریح کرد: در صورت کمبود برخی از داروها از نمونه جایگزین آن استفاده می شود. 

وی گفت: همواره سعی شده توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه، کمبودهای موقت دارویی جبران شود.

کمبود نیروی انسانی در بخش های کرونایی بحران جدی دانشگاه های علوم پزشکی کرمان  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین تجهیزات پزشکی و دارویی در این استان وجود ندارد افزود: مشکل عمده دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های کرمان کمبود منابع انسانی اعم از پزشک و پرستار در بخش کرونا است.

رشیدی نژاد اظهار داشت: در زمینه تامین نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های کرونایی، پرسنل بازنشسته و بسیج جامعه پزشکی را فراخوان کرده ایم.

وی افزود: کمبود منابع انسانی در بیمارستان های کرمان موجب شده تمام پرسنل درگیر بیماران کرونایی باشند اما این نیاز هنوز احساس می شود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: گاهی اوقات به دلیل کمبود نیروی انسانی پرسنل ۲ یا سه شب پشت سر هم کشیک هستند و این نوعی ایثارگری است. 

وی ضمن تقدیر از پرسنل خدوم بیمارستان های استان کرمان گفت: خستگی مفرط گریبان گیر پرسنل بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی شده است.

در اعلام آمار فوتی های کرونا پنهان کاری نمی شود 

وی همچنین گفت: در اعلام فوتی های مربوط به بیماری کرونا هیچگونه پنهان کاری نداریم و تعداد جانباختگان کرونا به صورت دقیق اعلام می شود. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اهمیت دریافت واکسن بیان کرد: جمعیت بالای ۶۰ سال این استان ۸۱ درصد، جمعیت بین ۴۵ تا ۶۰ سال نیز بیش از ۵۵ درصد و افراد بالای ۱۸ سال حدود ۲۳ یا ۲۴ درصد یک یا دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

وی با لیان اینکه روزانه یک درصد از جمعیت استان کرمان را می توان واکسینه کرد گفت: بیشترین واکسن مصرفی در استان کرمان سینوفارم است. 

رشیدی نژاد با اشاره به تاکید ریاست جمهوری به اینکه هر چه سریعتر ظرفیت واکسن وارداتی و داخل افزایش یابد اظهار داشت: نمی توان هیچگونه پیش بینی ۱۰۰ درصدی در مورد تزریق واکسن کرد اما تاکید رئیس جمهوری این است که از اوایل پاییز یک نوبت واکسیناسیون انجام شود.

وی توصیه کرد: افراد با توجه به شرایط سنی اعلام شده واکسن موجود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تمام واکسن های موجود ممکن است یک سری عوارض خفیف داشته باشند.

وی از مردم خواست با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و خانواده کادر درمان را یلری کنند.

رشیدی نژاد حضور نیافتن در اجتماعات، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن دست ها و تزریق واکسن را ازرجمله موارد مهم در پیشگیری از کرونا اعلام کرد.



منبع:ایرنـا
? افزایش ۶۰ درصدی آمار بستری های کرونایی پیک پنجم در کرمان