افزایش مشارکت‌ مردم کرمان در موضوع احسان و نیکوکاری

به گزارش فت فتو از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان امروز، ۱۰ اسفندماه در نشست خبری به مناسبت در پیش بودن سالروز تأسيس کمیته امداد به ارائه گزارش کار و تشریح فعالیت‌های امداد پرداخت و گفت: ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد با اندیشه امام خمینی(ره) بر اساس اهداف […]

به گزارش فت فتو از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان امروز، ۱۰ اسفندماه در نشست خبری به مناسبت در پیش بودن سالروز تأسيس کمیته امداد به ارائه گزارش کار و تشریح فعالیت‌های امداد پرداخت و گفت: ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد با اندیشه امام خمینی(ره) بر اساس اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی و توانمندسازی نیازمندان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد رسالت ۱۳ گانه‌ای را برعهده دارد اطهار کرد: شناسایی خانواده‌های نیازمند، ارائه برنامه‌هایی برای رفع محرومیت، فراهم کردن امکانات لازم برای توانمندسازی مددجویان، پرداختن به موضوع سلامت خانواده نیازمندان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های نیازمند و ارائه خدمات حقوقی از جمله این وظایف است.

عسکری‌نژاد به امدادگری کمیته امداد در سایر کشورها اشاره کرد و با تأ‌کید بر اینکه کمک به نیازمندان سایر کشورها با اعتبارات خود آن کشورها انجام می‌شود، افزود: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و افتتاح و ایجاد مراکز نیکوکاری از جمله دیگر رسالت‌های کمیته امداد است. در حال حاضر بیش از ۴۵۰ مرکز نیکوکاری در کرمان وجود دارد که بیشتر این مراکز مسجد محور هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در استان اشاره کرد و گفت: در مجموع استان ۱۱۸ هزار خانواده تحت حمایت هستند که ۴۴ درصد این آمار یعنی بیش از ۵۲ هزار خانوار مربوط به جنوب استان است. در شرق استان ۱۸ درصد (۲۱ هزار خانوار) و در شمال استان ۳۸ درصد(۴۴ هزار خانوار ) مددجوی کمیته امداد هستند.

وی ضمن ارائه گزارشی از خدمات سال گذشته امداد در کرمان، تصریح کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ سری جهیزیه به مبلغ ۳۸ میلیارد تومان و امسال ۴ هزار و ۳۵۹ سری جهیزیه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به زوج‌های نیازمند اهدا شد.

عسکری‌نژاد با اشاره به پرداخت ۱۶۱ میلیارد تومان وام ضرورى به نیازمندان در سال جاری اظهار کرد: حمایت امداد از ۵۱ هزار دانش‌آموز و ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو، ایجاد ۲۰ هزار و ۴۰ فرصت شغلی، ساخت ۳ هزار و ۴۱۱ واحد مسکونی مددجویی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد رشد چشمگیر مشارکت‌های مردمی هستیم ادامه داد: نمونه آن حمایت ۶۷ هزار حامی در قالب طرح‌های مختلف از ۲۲ هزار فرزندان یتیم و محسنین است. ۱۱۰ نفر از این حامیان خارج از کشور هستند. حامیان نیکوکار سال گذشته ۱۲۵ میلیارد تومان و امسال ۱۴۰ میلیارد تومان واریز مستقیم به حساب این فرزندان داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته نیکوکاری در کرمان، گفت: برگزاری زنگ نیکوکاری در ۱۴ اسفندماه در مدارس، برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه، ایجاد ۵۰ پایگاه در سطح شهر و اماکن مذهبی، سخنرانی‌های رؤسای امداد پیش از خطبه‌های نماز جمعه، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، پخت آش صلواتی، توزیع نان صلواتی، برپایی میز مشاوره رایگان و … از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام




افزایش مشارکت‌ مردم کرمان در موضوع احسان و نیکوکاری

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? افزایش مشارکت‌ مردم کرمان در موضوع احسان و نیکوکاری