افرادی که دغدغه سلامت مردم را دارند، در حوزه نان ورود کنند

نذیر کرمان/کرمان رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه نقش نان در تغذیه و سلامتی افراد مهم است، بیان کرد: افرادی که دغدغه سلامت و تغذیه مناسب مردم را دارند در این حوزه ورود پیدا کنند. علی آقامحمدی ظهر امروز ۱۴ مهرماه در نشست هم اندیشی جشنواره ملی نان در کرمان […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه نقش نان در تغذیه و سلامتی افراد مهم است، بیان کرد: افرادی که دغدغه سلامت و تغذیه مناسب مردم را دارند در این حوزه ورود پیدا کنند.

علی آقامحمدی ظهر امروز ۱۴ مهرماه در نشست هم اندیشی جشنواره ملی نان در کرمان اظهار کرد: معماری با آن همه زیبایی، کیفیت با رعایت معیارهای شرایط اقلیمی و … را با مُد از دست دادیم، نان هم دچار چنین ضایعه‌ای شده و برای برگشت آن باید همه صاحب نظران تدبیری بیندیشند.

او ادامه داد: باید نقشه زیبا و کاملی برای نان تدوین شود و این یک نیاز پایه و اساسی است و سئوال این است که چگونه می‌توان تبدیل درست را جایگزین کنیم؟ باید بدانید که این مهم استمرار مداوم می‌خواهد.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه نقش نان در تغذیه و سلامتی افراد مهم است، بیان کرد: افرادی که دغدغه سلامت و تغذیه مناسب مردم را دارند در این حوزه ورود پیدا کنند.

او با بیان این مطلب که اکثریت اعضای صنف نانوایان، افراد متدین و خوبی هستند، پیشنهاد کرد: در گام نخست باید نانوایان را سازماندهی خوبی کنیم و دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار کنیم.

آقامحمدی با بیان این مطلب که در کشور حداقل ۶۸ نوع نان پخت می‌شود که برخی معتقدند آمار بیش از این است، تصریح کرد: هر نوع از این نان‌ها براساس اقلیم و فصول مختلف پخت می‌شوند که باید همه این نان‌ها را معرفی و نحوه پخت و قیمت آنها را بررسی کنیم.

او پیشنهاد کرد: فروشگاه‌های عرضه نان راه‌اندازی شود و قدرت انتخاب برای مردم بالا رود ضمن آنکه پرونده سلامت کامل(از مرحله کاشت گندم تا مرحله پخت نان) هر نان نیز در کنار آن ارائه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مکان‌های مختلف مانند شهر فرش، شهر لوازم خانگی و … در سطح کشور شکل می‌گیرد چرا شهر نان نداشته باشیم؟ تا همه نوع نان در آنجا پخت شود و به نظر بنده در شهرهایی که بیش از دو میلیون جمعیت دارند، این نظریه قابل اجراست.

او بیان کرد: پژوهشگری سلامت در نان هم داشته باشیم و این مقدم بر درمان است زیرا این پژوهش‌ها از نوع پیشگیری است. 

آقامحمدی عنوان کرد: روی تبلیغات نان فکر بیشتری کنید لذا ستاد تبلیغ نان نیز لازم است و اطلاع رسانی دقیق باید بشود و این یک کار تخصصی و دائمی است.

انتهای پیام




افرادی که دغدغه سلامت مردم را دارند، در حوزه نان ورود کنند

منبع: ایـسنا
? افرادی که دغدغه سلامت مردم را دارند، در حوزه نان ورود کنند