اسلام چه دیدگاهی نسبت به کار و قشر کارگر دارد؟

امام جمعه موقت کرمان دیدگاه اسلام را نسبت به مقوله کار و قشر کارگر تشریح کرد. حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین احمد شیخ‌بهایی در در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن گرامی‌داشت هفته کار و کارگر با بیان این‌که امام خمینی(ره) بیاناتشان را در خصوص کار و کارگر با این مهم شروع کردند که خداوند […]

امام جمعه موقت کرمان دیدگاه اسلام را نسبت به مقوله کار و قشر کارگر تشریح کرد.

حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین احمد شیخ‌بهایی در در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن گرامی‌داشت هفته کار و کارگر با بیان این‌که امام خمینی(ره) بیاناتشان را در خصوص کار و کارگر با این مهم شروع کردند که خداوند متعال مبدا کار است، گفت: دین مبین اسلام هم نسبت به کار و کارگر تأکیدات بسیار فراوان دارد.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: یکی از مسائل مهم اجتماعی در اسلام پرهیز از بیکاری و اشتغال به کار مفید است و این تأکید در حدی است که پیامبر اکرم(ص) کارگری را دیدند که دستش پینه بسته بود و ایشان دست کارگر را بوسیدند که این اقدام نشان‌دهنده جایگاه عظیم کار و کارگر در اسلام است.

وی بیان کرد: اسلام راه حل مشکل فقر را در جامعه، کار می‌داند و البته درست است که اسلام برای حل مشکل فقر مسئله زکات را واجب کرده و بر رسیدگی به فقرا تأکید دارد اما در همان حال بر این مهم تأکید می‌کند که تا می‌توانید کار کنید.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: معصومین علیهم‌السلام هر زمان که فرصت داشتند از کار غافل نبودند، زمانی که پیامبر(ص) مسئولیتی به عهده نداشتند به کارهایی همچون تجارت و غیره مشغول بودند و یا حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام سال‌هایی که از امور برکنار بودند، نخلستان‌هایی ایجاد کردند، چشمه‌هایی می‌زدند و کارهای متعددی را انجام می‌دادند، همچنین حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها زمانی که در غربت در مشقت بودند، زندگی را با کار یدی خود تأمین می‌کردند.

انتهای خبر/م




اسلام چه دیدگاهی نسبت به کار و قشر کارگر دارد؟

منبع:آرمـان
? اسلام چه دیدگاهی نسبت به کار و قشر کارگر دارد؟