استقبال از پویش ملی سلامت/ افزایش تخت‌های بیمارستانی در جنوب کرمان

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از استقبال مردم در پویش ملی سلامت خبر داد که ۵۰ هزار نفر غربالگری شدند و گفت: تعداد ۴۵۰ تخت به تخت‌های مصوب بیمارستانی اضافه شده است.  دکتر علی اصغر خیرخواه- در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به اهمیت پیشگیری در کنترل بیماری‌های غیر واگیر […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از استقبال مردم در پویش ملی سلامت خبر داد که ۵۰ هزار نفر غربالگری شدند و گفت: تعداد ۴۵۰ تخت به تخت‌های مصوب بیمارستانی اضافه شده است. 

دکتر علی اصغر خیرخواه- در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به اهمیت پیشگیری در کنترل بیماری‌های غیر واگیر اظهار کرد: با اجرای این پویش شناسایی افراد مبتلا به فشارخون و دیابت در منطقه تسریع خواهد شد و پویش همزمان با سراسر کشور تا ۱۵ دی ماه با هدف افزایش شناسایی انجام می‌شود تا افرادی که از  بیماری خود اطلاع ندارند، تحت مراقبت و درمان قرار بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی به موقع  و ادامه پیگیری و مراقبت بعد از این پویش افزود: پیش بینی می‌شود ۱۰۰ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال یعنی ۵۲۷ هزار نفر در منطقه جنوب کرمان غربالگری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار بیمار دیابتی تاکنون در جنوب کرمان غربالگری شدند، گفت: معاونت‌های مختلف در اجرای پویش در کنار کادر بهداشتی همکاری لازم را خواهند داشت.

خیرخواه از افزایش تخت‌های بیمارستانی مصوب و فعال جنوب کرمان و تجهیز و احداث ۹۸ واحد بهداشتی طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: علاوه بر اقدامات لازم در ارائه خدمات سلامت منطقه پیگیری‌های جدی در زمینه اتمام پروژه‌های در حال احداث مهم درمانی منطقه صورت گرفته و در این راستا اعتبارات خوبی برای تکمیل و تسریع روند ساخت این پروژه‌ها جذب شده است.

وی با اشاره به افزایش۴۵۰ تخت به تخت‌های مصوب بیمارستانی جنوب کرمان افزود: با اقدامات صورت گرفته ۶۱ تخت به تعداد تخت‌های بیماران خاص و معمولی فعال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان اظهار کرد :پروژه بیمارستان‌های جیرفت، عنبرآباد و کهنوج و همچنین توسعه اورژانس‌های رودبار، قلعه گنج و منوجان با روند قابل قبولی در حال انجام است.

وی  احداث و تجهیز ۹۸ واحد بهداشتی طی دو سال گذشته را از دیگر اقداماتی برشمرد که در توسعه زیرساخت‌های درمانی موثر واقع شده‌اند.

انتهای پیام




استقبال از پویش ملی سلامت/ افزایش تخت‌های بیمارستانی در جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? استقبال از پویش ملی سلامت/ افزایش تخت‌های بیمارستانی در جنوب کرمان