کارشناسان فرانسوی: ممنوعیت موبایل و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان زیر ۱۵ سال

به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان، گروهی از کارشناسان فرانسوی در گزارشی خواستار ممنوعیت استفاده از موبایل برای کودکان زیر ۱۱ سال و ممنوعیت استفاده از اینترنت در موبایل برای افراد زیر ۱۳ سال شده‌اند. همچنین پیشنهاد شده است که شبکه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۵ سال ممنوع شود و افراد زیر این […]

به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان، گروهی از کارشناسان فرانسوی در گزارشی خواستار ممنوعیت استفاده از موبایل برای کودکان زیر ۱۱ سال و ممنوعیت استفاده از اینترنت در موبایل برای افراد زیر ۱۳ سال شده‌اند. همچنین پیشنهاد شده است که شبکه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۵ سال ممنوع شود و افراد زیر این سن فقط به پلتفرم‌هایی که اخلاقی تلقی می‌شوند، دسترسی داشته باشند. در این گزارش آمده است که قانونگذاران باید درباره اخلاقی بودن پلتفرم‌ها تصمیم‌گیری کنند.

پیشینه:

  • در ژانویه ۲۰۲۴، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، که به دنبال افزایش محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها بود، متعهد شد که پیش‌نویس قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای محدود کردن استفاده کودکان از نمایشگرها و رسانه‌های اجتماعی ارائه کند.
  • تلاش‌های او بازتاب نگرانی‌های فزاینده والدین، روانشناسان و سیاستمداران در سراسر جهان است که معتقدند فناوری‌های جدید به جای اینکه تأثیرات مثبتی داشته باشند، می‌توانند تأثیرات منفی بر سلامت روان نسل جوان بگذارند.

پیشنهادات کارشناسان:

  • پنل کارشناسان که توسط سروان موتون، عصب‌شناس، و امینه بنیامنیا، پروفسور روانشناسی، رهبری می‌شود، متشکل از متخصصان آموزش، حقوق و فناوری است.
  • آنها روز گذشته یافته‌های خود را به مکرون ارائه کردند.
  • در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای اجرای قانون جدید اعلام نشده است و مشخص نیست که تا چه حد مبتنی بر توصیه‌های کارشناسان خواهد بود.
  • کارشناسان تأکید کرده‌اند که هرگونه اقدامی باید بر سخت‌تر کردن قوانین برای شرکت‌های فناوری متمرکز باشد. موتون در این باره گفت: “شرکت‌های فناوری باید مسئولان اصلی این امر باشند.”

کلمات کلیدی: کودکان، موبایل، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، فرانسه، امانوئل مکرون، سلامت روان، سروان موتون، امینه بنیامنیا

ممنوعیت استفاده از اینترنت برای کودکان زیر ۱۳ سال

منبع: بــرنا
? ممنوعیت استفاده از اینترنت برای کودکان زیر ۱۳ سال