به گزارش نذیر کرمان، مریم رحمانی، مدیر عامل شرکت بلند اندیشه آوازا با نام تجاری زیپک، از این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه نام برد که با ایده محوری تولید انیمیشن و موشن گرافی از داستانهای بومی و ملی شکل گرفته است و در حال حاضر […]
به گزارش نذیر کرمان، مریم رحمانی، مدیر عامل شرکت بلند اندیشه آوازا با نام تجاری زیپک، از این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه نام برد که با ایده محوری تولید انیمیشن و موشن گرافی از داستانهای بومی و ملی شکل گرفته است و در حال حاضر بر تولید داستانهای شاهنامه متمرکز است.
تمرکز بر محتوای متناسب با نیاز جامعه ایران:
رحمانی در ادامه خاطر نشان کرد: “در بازار با کاستی محتوای متناسب با نیازهای جامعه ایران و فرهنگ ایرانی روبرو هستیم. ما محتوایی برگرفته از فرهنگ و اندیشه بومی و ملی را با توجه به نیازهای و ذائقه جامعه امروز، بازآفرینی میکنیم و در قالب صنایع فرهنگی شامل انیمیشن، کتاب صوتی، کتاب کاغذی و دیجیتال و… ارائه میکنیم.”
نقش پارک علم و فناوری در حمایت از شرکتهای نوپا:
وی تصریح کرد: “در پارک علم و فناوری به دلیل گردهمایی شرکتهایی که خلاقیت و نوآوری دارند، فضای مناسبی برای اشتراک تجربه و ایده بین شرکتها وجود دارد. از سویی حمایتهایی که به شکل مشاورههای کسب و کار و مالیاتی و … انجام میشود بسیار مهم است. به طوری کلی حمایتها، نمایشگاهها و مشاورهها در کنار هم مسیری را فراهم میکنند که ایده محوری و خلاقیت افراد به سمت تجاریسازی حرکت کند.”
چالشهای حوزه فعالیت استارتآپی:
رحمانی به چالشهای حوزه فعالیت استارتآپی اشاره کرد و گفت: “عدم شناخت از نیاز بازار، کمبود سرمایه اولیه و نیروی انسانی، نوسان هر روزه بازار، تحریمها و ایجاد موانع در تعاملات بینالمللی از جمله اصلیترین مشکلات شرکتهای نوپا در استان و کشور است.”
نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا:
رحمانی با تاکید بر اهمیت نفوذ فناوریهای هوش مصنوعی در ابعاد مختلف زندگی انسانها گفت: “بیگمان هوش مصنوعی به سرعت مسیر رشد و نمو خود را میپیماید. در کشور ما نیز در حال حاضر هوش مصنوعی تاثیرگذار است، اما تعیینکننده یا تغییر دهنده مسیر تولید نیست. اما از منظر جهانی بیگمان هوش مصنوعی در ارتقای کیفیت و برجستگیهای تولید نقش مهمی را ایفا میکند.”
محدودیتهای هوش مصنوعی در تولید محتوا:
وی اظهار داشت: “به نظر میرسد تنها نقطهای که هوش مصنوعی پاسخگوی آن نیست تولید محتوا است که ظرایف و عواطف و خرد انسانی را در خود منعکس میکند. هوش مصنوعی میتواند محتوا تولید کند اما خرد، ذوق و تفاوتهای فردی در خلق اثر را برنمیتابد.”
تاکید بر استفاده از تشخصهای فرهنگی در تولید محصولات فرهنگی:
رحمانی در خاتمه تاکید کرد: “در حوزه محصولات فرهنگی، میبایست به تشخصهای فرهنگی در تولید توجه شود. آمار کشورهای پیشرفته در تولید و درآمدزایی از محصولات فرهنگی نشان میدهد به همان اندازه که هر کشوری به ویژگیهای فرهنگ بومی و ملی خود در تولید توجه کرده و از کپیبرداری دوری کرده است، به همان اندازه در بازار بینالمللی موفقتر بوده است.”
کلمات کلیدی: زیپک، پارک علم و فناوری، انیمیشن، موشن گرافی، شاهنامه، هوش مصنوعی، محتوا، فرهنگ ایرانی، محصولات فرهنگی
منبع: بــرنا ? اولین انیمیشن کاملا ایرانی شاهنامه در کشور
به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی نذیر کرمان، در سالهای اخیر، شاهد افزایش انتشار تستهای روانشناسی در فضای مجازی بودهایم. این تستها که اغلب با هدف سرگرمی و تفریح منتشر میشوند، به طور گسترده در شبکههای اجتماعی و وبسایتها به اشتراک گذاشته میشوند و به راحتی در دسترس عموم قرار دارند. اما آیا همه این تستها […]
به گزارش نذیر کرمان، توت فرنگی یکی از میوههای محبوب فصل بهار و تابستان است که به دلیل طعم و خواص آنتیاکسیدانی فراوان مورد علاقه بسیاری از افراد است. اما متاسفانه، این میوه به دلیل پوست نازک و حساس، مستعد جذب سموم و آفتکشهایی است که در فرایند کاشت و برداشت از آن استفاده میشود. […]
قیمت گوشت در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است که این امر باعث شده تا مصرف آن به طور قابل توجهی کاهش یابد. این کاهش تقاضا، به نوبه خود، بر بازار سایر کالاهای مرتبط با گوشت نیز تاثیر گذاشته است. کاهش مصرف گوشت: به دلیل افزایش قیمت، بسیاری از مردم مجبور به کاهش مصرف […]
مصرف خودسرانه آنتیبیوتیکها در ایران به یک معضل جدی تبدیل شده است. این امر نه تنها باعث مقاومت باکتریها به این داروها میشود، بلکه میتواند عوارض جانبی خطرناکی مانند آلرژیهای دارویی را نیز به دنبال داشته باشد. ایران رتبه دوم جهان در مصرف آنتیبیوتیک را دارد. سالانه ۶۰ میلیون آنتیبیوتیک در کشور مصرف میشود که […]
سه × یک =