بانک‌ها برای نهضت ملی مسکن همکاری ندارند

استاندار کرمان گفت: به‌غیر از بانک مسکن مابقی بانک‌ها تقریباً همکاری در نهضت ملی مسکن نداشته‌اند و اگر بانک‌ها پای‌کار نیایند هیچ مسکنی ساخته نخواهد شد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان» محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۶ اردیبهشت‌ماه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش کرمان آیدکس […]



استاندار کرمان گفت: به‌غیر از بانک مسکن مابقی بانک‌ها تقریباً همکاری در نهضت ملی مسکن نداشته‌اند و اگر بانک‌ها پای‌کار نیایند هیچ مسکنی ساخته نخواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان» محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۶ اردیبهشت‌ماه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ اظهار کرد: مشکل اصلی استان در تأمین زمین، در شهر کرمان است.

وی با بیان این مطلب که شهر جیرفت به‌دلیل وجود سه رودخانه و اراضی کشاورزی امکان توسعه ندارد، ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دانشگاه هایتک (در ماهان) را برای نهضت ملی مسکن اختصاص دادیم.
 
استاندار کرمان بیان کرد: در شهر کرمان زمین‌های واگذاری به‌صورت دوطبقه در قالب چهار واحد واگذار می‌شود. اما اگر زمین‌ها را دو واحدی ارائه دهیم، مردم کرمان بهتر استقبال می‌کنند و استانداری وظایف خود را کامل انجام خواهد داد.
 
استاندار کرمان تأکید کرد: زیرساخت‌ها را زودتر تکمیل می‌کنیم و زمین را در کوتاه‌ترین زمان ممکن واگذار خواهیم کرد و بانک‌ها باید پای‌کار بیایند.
 
رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این نشست تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن را یکی از مشکلات استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر تأمین زمین برای بیشتر شهرهای استان تأمین شده و در برخی شهرها مازاد بر نیاز، تأمین شده اما در شهرهای کرمان و سیرجان تأمین زمین هنوز کامل نشده؛ لذا مقرر شد که در این دو شهر تعداد طبقات افزایش داده شود.
 
روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان این مطلب که چنانچه زمان ساخت طولانی شود، هزینه ساخت بیشتر می‌شود، گفت: طبق تجربه مردم از واحدهای طبقات بالا استقبال نمی‌کنند و اگر مردم خودشان کارفرما باشند آورده‌شان را می‌آورند و وظیفه ما فقط نظارت و تسهیل در کارها باشد.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/م


بانک‌ها برای نهضت ملی مسکن همکاری ندارند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? بانک‌ها برای نهضت ملی مسکن همکاری ندارند