مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود

به گزارش گروه سلامت نذیر کرمان، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی در جمع خبرنگاران با قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار کرد: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل کار می‌کنند و […]

به گزارش گروه سلامت نذیر کرمان، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی در جمع خبرنگاران با قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار کرد: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل کار می‌کنند و در زمان کرونا نیز افتخار آفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید۱۹، گفت: با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

 عین‌اللهی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جز بودجه امسال دیده شده است.

 عین‌اللهی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با خبرنگاران به دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشور‌های پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست.

 وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به یک و نیم میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

او با شاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

 عین اللهی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/




مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود