استان کرمان با وجود پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهرت جهانی یافته است

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان با وجود پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یک استان جهانی شده و نگاه‌ها به این استان نسبت به چند سال پیش متفاوت است. به گزارش فت فتو؛ میثم پاریزی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شهربابک که با موضوع آسیب‌های اجتماعی به […]

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان با وجود پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یک استان جهانی شده و نگاه‌ها به این استان نسبت به چند سال پیش متفاوت است.

به گزارش فت فتو؛ میثم پاریزی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شهربابک که با موضوع آسیب‌های اجتماعی به مناسبت دهه فجر در محل سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر به بیان رسالت ستاد‌های ساماندهی امور جوانان پرداخت و گفت: ما قرار نیست در این جلسات، به بیان مشکلات و آسیب‌ها بپردازیم و خود را محدود به این دغدغه‌ها کنیم.

او اضافه کرد: جلسات ستاد، ماهیت و هویتشان جلساتی با تایم کوتاه است که کار‌هایی که در کارگروه‌ها از سوی کارشناسان دستگاه‌ها چکش کاری و جمع بندی شده اند را برای هم افزایی یا در قالب تفاهم نامه یا مصوبه در جلسات شورا یا ستاد مصوب می‌کنند تا از ظرفیت دستگاه‌ها برای رفع مشکلی استفاده شود.

به گفته پاریزی، بیش از ۱۶۰ سمن درحوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان فعالند که اعتبارنامه خود را از مجموعه وزارت ورزش دریافت کرده اند و متناسب با نوع فعالیتی که انتخاب کرده اند، فعالیت می‌کنند.

او تعداد سمن‌های فعال در شهرستان شهربابک را ۹ سمن دانست و گفت: باید این ظرفیت ارتقا یابد و حتی نظر جوانان شهر را در حوزه‌های مختلف، برای بیش برد بهتر برنامه ها، جویا شوید تا بتوان آسیب‌ها را در گوشه گوشه شهرستان مرتفع کنید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از اجرای ۳ طرح ملی در حوزه جوانان در این استان خبر داد و گفت: در حوزه جوانان و سمن ها، استان کرمان در کشور، جزو ۵ استان برتر محسوب می‌شود، که این سمن‌ها دارای ظرفیتی قابل قبول با تفکرات عمق داری هستند.

پاریزی گفت: یکی از این طرح ها، سامانه امید زندگی است که یک طرح ملی است و دبیرخانه آن در کرمان واقع شده و به عنوان یک اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل نصب می‌شود و قطعا از آسیب‌های اجتماعی که در لحظه، جوان را درگیر می‌کند، جلوگیری می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان می‌گوید: این سامانه امکان این را دارد که جوان را از تصمیم احساسی با مشاوره گرفتن از کارشناسانی که از سازمان نظام مشاورین کشور مجوز دارند، و با این سامانه مرتبط هستند، باز دارد و این امر بسیار مهم است و اجازه نمی‌دهد آسیبی رخ دهد که تبعاتش گریبانگیر خانواده و جامعه شود.

پاریزی، شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از طرح‌های اجرا شده در استان کرمان عنوان کرد و گفت: دبیرخانه این شبکه در کرمان واقع شده و محوریت آن شناسایی آسیب‌های مناطق حاشیه نشین شهر‌ها است که عمده آسیب‌ها را هم، می‌توان ناشی از فقر دانست.

به گفته او، یک دوره ملی در بحث دانش افزایی مراکز مشاوره به میزبانی استان کرمان برگزار شد که انتظار داریم این مراکز در زمینه مشاوره ازدواج و… کارعملیاتی انجام دهند و مشاور‌ها مد نظر داشته باشند، در نقطه‌ای که اکنون ایستاده اند پرتگاه است و بهتر است از یک فاصله عقب تری مشاوره‌ها را مدیریت کنیم تا با تاثیرگذاری مناسب در ازدواج‌ها مفید واقع شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: باید از ظرفیت مردم به نفع مردم استفاده شود و مصداق آن شما سمن‌ها هستید؛ چراکه از جنس مردم هستید، وابسته به دولت نیستید و در فعالیت هایتان آزادانه عمل می‌کنید.

پاریزی به عملکرد مطلوب سمن‌های جوانان در دوران بحران به ویژه سیل و زلزله اشاره کرد و گفت: ۴ سمن داریم که طی مدت اخیر بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان اقلام خوراکی و لوازم منزل توزیع کردند و ظرف مدت کوتاهی ضمن ارتباط با مجموعه خیرین، گوشه‌ای از نیاز‌های مردم را مرتفع ساخته اند و این یک اتفاق نیک و خوبی بوده که رقم خورده است.

پاریزی ادامه داد: قطعاً وظیفه تغییر نگرش بر عهده خود سمن‌ها است و این اتفاق انشالله بتواند به خوبی لحاظ شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در ستاد‌های ساماندهی جوانان، باید افرادی که شرکت می‌کنند به رسالت و وظیفه خود توجه داشته باشند تا ظرفیت‌ها در شهرستان‌ها افزایش یابد و مشکلات مرتفع شود؛ لذا بهتر است که دستورالعمل‌های این ستاد در اختیار اعضا قرارگیرد و کار‌های لازم انجام شود تا این جلسات، خروجی مفیدی داشته باشند.

پاریزی می‌گوید: با اعتقاد قلبی در این جلسات حاضر شوید؛ چراکه سمن‌ها ظرفیت‌های قوی هستند و دستگاه‌ها باید برای ارتقای سطح خود از آن‌ها استفاده کنند.

به گفته او، جوانان یک فرصت هستند و طبق آمار رسمی، امروز از بین جمعیت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری کرمان، بالای یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر بین سنین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند، یعنی در گروه سنی که می‌توانند از وزارت ورزش اعتبار نامه دریافت کنند و این یک فرصت خوب برای استان است.

پاریزی افزود: سمن‌ها پیمانکار ما نیستند و قرار نیست ما به سمن‌ها پول دهیم که پیمانکاری کنند؛ اگر اعتباری از حوزه جوانان برای سمن‌ها تزریق می‌شود، در قالب طرح‌هایی است که ارائه می‌کنند؛ لذا این طرح‌ها باید هدف و محوریتش، توانمند سازی باشد؛ یعنی بتواند در هر گروه سنی تغییر نگرش ایجاد کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان با وجود پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یک استان جهانی شده و نگاه‌ها به این استان نسبت به چند سال پیش متفاوت است؛ لذا مدنظر داشته باشید که با ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در ارتباط باشید و از این مبحث بهره‌مند شوید.

انتهای پیام




استان کرمان با وجود پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهرت جهانی یافته است

منبع: بــرنا
?
استان کرمان با وجود پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهرت جهانی یافته است