استاندار کرمان انتخابی بومی یا فرا استانی؟!/ گمانه زنی ها برای گزینه انتخابی استانداری کرمان

با فعال شدن وزارت خانه‌ها در دولت سیزدهم و با انتخاب استانداران و فرماندارانی موافق با سیاست‌های دولت سیزدهم کار به شکل جدی پیگیری می‌شود. به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان، با فعال شدن وزارت خانه‌ها در دولت سیزدهم، مرحله دوم کار در دولت به استان‌ها می‌رود و با انتخاب استانداران و فرماندارانی موافق […]

با فعال شدن وزارت خانه‌ها در دولت سیزدهم و با انتخاب استانداران و فرماندارانی موافق با سیاست‌های دولت سیزدهم کار به شکل جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان، با فعال شدن وزارت خانه‌ها در دولت سیزدهم، مرحله دوم کار در دولت به استان‌ها می‌رود و با انتخاب استانداران و فرماندارانی موافق با سیاست‌های دولت سیزدهم کار به شکل جدی پیگیری می‌شود.

استان کرمان نیز به تبعیت از دیگر استان‌ها چشم انتظار انتخاب بالاترین مقام اجرایی است تا برای ۴ سال آینده بتواند تمام امور اجرایی استان را به گونه‌ای که در شان مردم این استان است، جلو ببرد.

در روز‌های گذشته و با سرو سامان گرفتن وزارتخانه‌های مختلف، انتخاب مدیران استانی همسو با بدنه دولت نیز قوت بیشتری گرفت.

در بسیاری استان‌ها بحث و بررسی نیرو‌های بومی که بتوانند سکان استانداری آن استان را برعهده بگیرند آغاز شده است و کرمان نیزاز این مقوله جا نمانده و هر روز بحث و بررسی بر سر اینکه چه فردی امکان حضور در ساختمان استانداری و نمایندگی دولت در استان را دارد، بین اقشار مردم و مسئولان اجرایی و نظارتی استان وجود دارد.

از سوی دیگر نمایندگان شهرستان‌های مختلف استان در مجلس نیز از مدت‌ها قبل بحث بررسی برای انتخاب استاندار را بین خودشان آغاز کرده اند و این حق را برای خودشان قائل هستند که برای انتخاب استاندار کرمان با مجمع نمایندگان مشورت شده و گزینه انتخابی با نظرات آنان همخوانی داشته باشد.

اما در مقطع زمانی فعلی مجید دوستعلی سخنگو و دبیر دولت نهم و قائم مقام وزیر کار در دولت دهم،  بهنام سعیدی فرماندار اسبق کرمان و سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان، زینی وند استاندارفعلی، شهبازحسن پور نماینده چند دوره مردم سیرجان و بردسیر در مجلس، زاهدی نماینده فعلی مردم کرمان و راور درمجلس و وزیر تحقیقات و آموزش دولت دهم، غلامعلی رئیس دانشگاه پیام نور باغین و رئیس سازمان ملی جوانان سابق، محمد جلال مآب مدیرعامل شرکت معدنی گل گهر و رئیس اسبق ستاد بازسازی عتبات عالیات، شهردار اسبق کرمان و .. از گزینه‌های مطرح برای نشستن بر صندلی استانداری کرمان هستند.

از سوی دیگر وزارت کشور نیز قطعا گزینه‌های مدنظر در سامانه‌ای که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور از آن نام برده بود را زیر نظر دارد.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های فت فتو در خصوص جمع بندی نظر نمایندگان گفت: هنوز انتخاب نهایی  از سوی مجمع نمایندگان برای معرفی گزینه‌ها به وزارت کشور انجام نشده است.

او با بیان اینکه  گزینه‌های زیادی مطرح شده و انتخاب سختی پیش روی نمایندگان قرار دارد، بیان کرد: باید منتظر تصمیم گیری نهایی وزارت کشور بود.

البته سردارمعروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان این انتخاب را رد کرده و اعلام کرده وارد این عرصه نخواهد شد.

از سوی دیگر همچنین مجید دوستعلی به سبب شناخت بیشتر وحیدی وزیرکشور (که از وزاری دولت دهم بود) از وی یکی از گزینه‌های محتمل‌تر برای استانداری کرمان است.

اما بهنام سعیدی هم یکی از گزینه‌هایی است که به نظر می‌آید از سوی برخی گروه‌ها به وزارت کشور تحمیل شده است.

نام‌های مختلفی که در روز‌های اخیر در فضای مجازی و واقعی برای تصدی استانداری کرمان مطرح بود، تنها زمانی واقعی می‌شود که وزارت کشور رای نهایی را برای این افراد صادر کند.

انتهای پیام/ م 

 




استاندار کرمان انتخابی بومی یا فرا استانی؟!/ گمانه زنی ها برای گزینه انتخابی استانداری کرمان

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? استاندار کرمان انتخابی بومی یا فرا استانی؟!/ گمانه زنی ها برای گزینه انتخابی استانداری کرمان