استاندار: اتباع بار زیادی بر حوزه بهداشت و درمان استان کرمان تحمیل می‌کنند

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: هزینه‌های درمانی و به ویژه تصادفات اتباع بار زیادی بر دوش حوزه بهداشت و درمان استان کرمان تحمیل می‌کند. محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۱۸ مهرماه در دیدار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در ایران با اشاره به سابقه چند دهه حضور اتباع افغانستانی در ایران اظهار کرد: […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: هزینه‌های درمانی و به ویژه تصادفات اتباع بار زیادی بر دوش حوزه بهداشت و درمان استان کرمان تحمیل می‌کند.

محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۱۸ مهرماه در دیدار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در ایران با اشاره به سابقه چند دهه حضور اتباع افغانستانی در ایران اظهار کرد: این افراد در بهداشت و درمان هزینه‌های فوق‌العاده زیادی بر دوش کشور ما گذاشته و در زمینه‌های دیگر از یارانه‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به استفاده رایگان اتباع از واکسن کرونا و همچنین واکسیناسیون فرزندان آنها بیان کرد: هزینه‌های درمانی و به ویژه تصادفات اتباع بار زیادی بر دوش حوزه بهداشت و درمان استان کرمان تحمیل می‌کند.

فداکار تصریح کرد: در برخی حوزه‌های تخصصی بهداشت و درمان مانند NICU، تعداد زیادی از تخت‌ها در اشغال اتباع است.

استاندار کرمان گفت: در حالی که در کشورهای دیگر پناهندگان مالیات پرداخت می‌کنند اما در ایران اتباع مالیات پرداخت نمی‌کنند و از سوی دیگر بخشی از اتباع غیرمجاز هستند و به دلیل اینکه شناسایی نیستند، زمینه ارتکاب جرم به ویژه جرائم خشن در آنها بیشتر است.

وی تصریح کرد: توقع است سازمان‌های بین‌المللی کمک بیشتری در بحث اتباع به ویژه در آموزش و بهداشت و درمان داشته باشند.

فداکار بیان کرد: به دلیل اینکه در استان سیستان و بلوچستان اقامت اتباع افغانستان ممنوع است، اولین ایستگاه بعد از مرز، کرمان است و اتباع از اینجا به نقاط دیگر می‌روند اما ماندگاری اتباع افغانی در استان کرمان بالاست.

به گزارش نذیر کرمان، روح‌الله خضری‌پور مدیرکل امور اتباع و امور مهاجرین خارجی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: توقع داریم سازمان ملل در افغانستان نیز برای بازگشت این افراد به کشورشان فعال‌تر عمل کند. ضمن اینکه دو حوزه بهداشت و درمان و آموزش، موردنیاز اتباع در ایران است و لازم است کمک شود.

انتهای پیام




استاندار: اتباع بار زیادی بر حوزه بهداشت و درمان استان کرمان تحمیل می‌کنند

منبع: ایـسنا
? استاندار: اتباع بار زیادی بر حوزه بهداشت و درمان استان کرمان تحمیل می‌کنند