از نیم تنه مرمت شده کاوش‌های کُنارصندل جیرفت رونمایی شد

نذیر کرمان/کرمان با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از مسئولان، از نیم تنه مرمت شده کاوش‌های تپه کنارصندل جیرفت رونمایی شد. سیدمنصور سیدسجادی شامگاه ۱۴ بهمن ماه در آیین رونمایی از نیم تنه مرمت شده کاوش‌های کنارصندل به اهمیت ادامه فعالیت‌های پژوهشی تاکید کرد و گفت: هنوز مشخص نیست این نیم […]

نذیر کرمان/کرمان با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از مسئولان، از نیم تنه مرمت شده کاوش‌های تپه کنارصندل جیرفت رونمایی شد.

سیدمنصور سیدسجادی شامگاه ۱۴ بهمن ماه در آیین رونمایی از نیم تنه مرمت شده کاوش‌های کنارصندل به اهمیت ادامه فعالیت‌های پژوهشی تاکید کرد و گفت: هنوز مشخص نیست این نیم تنه متعلق به یک روحانی است یا یک شخصیت برجسته؛ لذا کاوش‌ها و اقدامات پژوهشی باید ادامه داشته باشند.

سرپرست گروه کاوش کنارصندل جیرفت، نیم تنه کشف شده از تپه تاریخی کنارصندل را قدیمی‌ترین پیکر دانست که به نوبه خود بی نظیر است.

در ادامه سید علی بیگی، رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی با اشاره به کتاب چاپ شده توسط سرپرست کاوش‌های کنار صندل گفت: کتاب «باستان‌شناسی جنوب شرق فلات ایران در دوران مفرغ» شامل شش فصل است که چهار فصل آن به کرمان پرداخته است.

وی افزود: این کتاب از ارزش بالایی از نظر محتوا برخوردار بوده که برای کاوشگران و پژوهشگران مفید است.

به گزارش نذیر کرمان، در این مراسم با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور از کتاب «باستان شناسی جنوب شرق فلات ایران در دوران مفرغ» و نیم تنه مرمت شده رونمایی شد.

انتهای پیام 




از نیم تنه مرمت شده کاوش‌های کُنارصندل جیرفت رونمایی شد

منبع: ایـسنا
? از نیم تنه مرمت شده کاوش‌های کُنارصندل جیرفت رونمایی شد