از تاکید بر ترویج صلح و سازش در دفاتر خدمات قضائی تا ارائه ماهیانه ۱۳۳ هزار خدمت

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان خطاب به مدیران دفاتر خدمات قضایی بر ارتباط خوب با مردم و سعه صدر تاکید کرد و گفت: از صلح و سازش غافل نشوید. این مسئله با اهمیتی در اسلام و فرهنگ دینی ماست و خواسته اسلام این است اختلافات در مرحله اول با صلح و سازش حل […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان خطاب به مدیران دفاتر خدمات قضایی بر ارتباط خوب با مردم و سعه صدر تاکید کرد و گفت: از صلح و سازش غافل نشوید. این مسئله با اهمیتی در اسلام و فرهنگ دینی ماست و خواسته اسلام این است اختلافات در مرحله اول با صلح و سازش حل شود.

حمیدی صبح امروز ۲۹ آذرماه در همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان کرمان اظهار کرد: یکی از کارهای خوب قوه قضاییه در سال‌های اخیر تاسیس دفاتر خدمات الکترونیکی بود که کار ارزشمندی است زیرا هم واگذاری کار به مردم است و هم از مراجعه حضوری مردم به مراجع و مجتمع‌های قضایی در ابتدای کار جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به هدف بالاتر قوه قضاییه بیان کرد: دستگاه قضایی با راه‌اندازی این دفاتر، دادرسی الکترونیک در کشور را کلید زد و نخستین گام برای اینکه بتواند به این مسئله جامه عمل بپوشاند، راهش این بود دفاتری تاسیس شود تا مردم پرونده‌های قضایی را به شکل الکترونیکی به مجتمع‌های قضایی ارسال کنند.

حمیدی افزود: در مرحله بعد هدف این است که مردم بتوانند از منازل خودکارشان(ارائه دادخواست و …) را انجام بدهند و از تردد و هزینه‌ها جلوگیری شود و نیازمند ایجاد ساز و کار هستیم و مشکلات قانونی و حقوقی و سازمانی این بحث باید رفع شود زیرا مهم‌ترین مسئله احراز هویت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه اکنون دفاتر خدمات قضایی کار احراز هویت را انجام می‌دهند، گفت: هدف نهایی، برگزاری دادگاه‌های آنلاین است.

وی ادامه داد: امروز با ازدحام جمعیت در دادسراها مواجه هستیم و هدف این است قوه قضاییه به جایی برسد که مردم از منازلشان دادخواست را تقدیم کرده و نیاز به حضور فیزیکی به مجتمع قضایی نباشد و از منزل و محل کارشان در دادگاه آنلاین حضور یابند.

حمیدی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مدیران دفاتر خدمات قضایی بر ارتباط خوب با مردم و سعه صدر تاکید کرد و گفت: از صلح و سازش غافل نشوید. این مسئله با اهمیتی در اسلام و فرهنگ دینی ماست و خواسته اسلام این است اختلافات در مرحله اول با صلح و سازش حل شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: باید در گسترش صلح و سازش در بین مردم تلاش کنیم و به این مسئله اهتمام داشته باشیم و اکنون نیز برخی دفاتر نگاه مثبتی در این زمینه دارند و تاکید داریم فرهنگ صلح و سازش در دفاتر خدمات قضایی ترویج داده شود.

به گزارش نذیر کرمان، سلطانی نژاد معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان نیز در این همایش با اشاره به فعالیت ۵۸ دفتر خدمات قضایی در سطح استان اظهار کرد: ۱۳ دفتر در مرکز استان است و به زودی ۱۱ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان کرمان راه‌اندازی خواهد شد که سه مورد مربوط به مرکز استان است.

وی افزود: ماهیانه ۱۳۳ هزار خدمت قضایی در سطح استان توسط این دفاتر به مردم ارائه می‌شود و در هشت ماهه امسال ۷۲ هزار و ۵۸۰ گواهی عدم سوءپیشینه در دفاتر خدمات قضایی ثبت شده است.

انتهای پیام




از تاکید بر ترویج صلح و سازش در دفاتر خدمات قضائی تا ارائه ماهیانه ۱۳۳ هزار خدمت

منبع: ایـسنا
? از تاکید بر ترویج صلح و سازش در دفاتر خدمات قضائی تا ارائه ماهیانه ۱۳۳ هزار خدمت