اراضی ملی جنوب کرمان بیش از سه میلیون هکتار است/ جنگلبانان در خط مقدم حفاظت از منابع طبیعی قرار دارند

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: جنگلبانان در خط مقدم مبارزه از منابع طبیعی هستند. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«فت فتو»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی زاده امروز در جلسه‌ای که به مناسبت ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان برگزار شد، گفت: منابع طبیعی کشور بنابر قانون و شرع مقدس اسلام […]

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: جنگلبانان در خط مقدم مبارزه از منابع طبیعی هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«فت فتو»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی زاده امروز در جلسه‌ای که به مناسبت ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان برگزار شد، گفت: منابع طبیعی کشور بنابر قانون و شرع مقدس اسلام جز انفال محسوب می‌شود و با مراجعه به آیات و روایات اهل بیت(ع) اهمیت حفظ منابع طبیعی و زمین مورد تاکید ویژه قرار گرفته است. 

 
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید در امرحفاظت از عرصه های منابع طبیعی کوشا باشیم و باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.
 
رحیمی نیا نیز در این جلسه بیان کرد: امروزه نقش و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست. با توجه به مفاهیم توسعه پایدار، این مواهب الهی، میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسل‌های بعدی در نزد ما می‌باشد که می‌بایست به درستی حفظ و استفاده نماییم.
 
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه سطح اراضی ملی جنوب کرمان ۳ میلیون و ۶۴۸ هزار هکتار است، گفت: این میزان ۹۵ درصد عرصه‌های  منطقه را تشکیل می دهد که متولی حفاظت از این عرصه گسترده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان است و پاسداری از این نعمت خدادادی نیاز به جنگلبان متخصص، متعهد و مسئولیت پذیر و توانمند را دارد که بتواند ضمن ایستادگی در مقابل عوامل مهاجم (طبیعی و انسانی) عرصه‌های منابع طبیعی منطقه را حفظ نماید.
رحیمی نیا بیان کرد: جنگلبان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی هستند و در این راه شجاعت ها، تلاش‌ ها و فداکاری‌ های بسیاری داشته و متحمل رنج‌ های بی شماری گردیده است؛ و چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده اند.
 
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت حضور این دلاوران و نوع فعالیت‌شان و همچنین افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به آنان روزی به عنوان روز جهانی جنگلبان در روز شمار جهانی به ثبت رسیده است، تا در این روز جایگاه مهم آنان بر همگان مشخص شود.
 
رحیمی نیا ضمن اشاره به نقش مهم جنگلبانان در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی منطقه گفت: طی مراسم روز جنگلبان از ۶ جنگلبان نمونه جنوب کرمان با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.

انتهای خبر/ تاج الدینی 




اراضی ملی جنوب کرمان بیش از سه میلیون هکتار است/ جنگلبانان در خط مقدم حفاظت از منابع طبیعی قرار دارند

منبع:آرمـان
? اراضی ملی جنوب کرمان بیش از سه میلیون هکتار است/ جنگلبانان در خط مقدم حفاظت از منابع طبیعی قرار دارند