اختصاص ۴ هکتار از اراضی بافت به کشت محصولات کم آب بر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: سالانه ۴ هکتار از اراضی شهرستان بافت، جایگزین محصولات با نیاز آبی کم می‌شود. به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، الهی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: در این شهرستان قریب ۱۰۰ هکتار از اراضی به کشت زعفران اختصاص یافته است. او با اعلام اینکه سالانه ۴ هکتار از […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: سالانه ۴ هکتار از اراضی شهرستان بافت، جایگزین محصولات با نیاز آبی کم می‌شود.

به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، الهی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: در این شهرستان قریب ۱۰۰ هکتار از اراضی به کشت زعفران اختصاص یافته است.

او با اعلام اینکه سالانه ۴ هکتار از اراضی شهرستان بافت به محصولات با نیاز آبی کم مانند زعفران اختصاص و جایگزین محصولات دیگر می‌شود، افزود: این شهرستان در استان رتبه دوم سطح زیرکشت مزارع زعفران را دارد.

الهی فر تصریح کرد: نیمی از زعفران برداشتی در شهرستان بافت به مصرف می‌رسد و مابقی به شهرستان‌های همجوار و خارج از استان ارسال می‌شود.

 او با بیان اینکه کشت زعفران از نیمه شهریورماه در این شهرستان آغاز می‌شود و تا نیمه مهرماه ادامه می‌یابد، بیان کرد: اصلاح الگوی کشت، افزایش بهره وری از عوامل تولید، اشتغالزایی و کمک به شکوفایی اقتصادی از مزایای کشت زعفران است.

الهی فر اذعان داشت: بر اساس برنامه جایگزینی محصولات کم آب بر مانند زعفران، سالانه ۴ هکتار از اراضی به کشت این گیاهان اختصاص می‌یابد.

او گفت: این مدیریت با آموزش کشاورزان از زعفران کاران و کشاورزان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ب




اختصاص ۴ هکتار از اراضی بافت به کشت محصولات کم آب بر

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? اختصاص ۴ هکتار از اراضی بافت به کشت محصولات کم آب بر