‍ احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی و مرتعی در سطح بیش از ۴۳۰۰ هکتار از مراتع جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۴۳۴۶ هکتار از مراتع جنوب کرمان در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.  به گزارش نذیر کرمان از جیرفت، قاسم رحیمی‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات‌های بیولوژیک و […]


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۴۳۴۶ هکتار از مراتع جنوب کرمان در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

 به گزارش نذیر کرمان از جیرفت، قاسم رحیمی‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات‌های بیولوژیک و بیومکانیک و به‌ شیوه کپه کاری، بذرپاشی و بذرکاری در حال اجراست، اظهار کرد: با توجه به فصل بارش این عملیات در سطح بیش از ۴۳۴۶هکتار از مراتع جنوب کرمان آغاز شده است.

 وی خاطرنشان کرد: طرح کشت، احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی با مشارکت مجریان طرح‌های مرتعداری، صاحبان پروانه چرای دام، تشکل‌های مردم نهاد، جوامع محلی، بهره‌برداران و همیاران طبیعت در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

 رحیمی‌نیا با اعلام اینکه با مشارکت مردمی در شهرستان‌های جیرفت، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان بیشترین بذرکاری و بذرپاشی انجام می‌شود گفت: بذر پاشی از اواسط دی‌ماه سال جاری شروع و تا اواخر بهمن‌ماه ادامه دارد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه از کلیه بهره‌برداران، کوهنوردان، عشایر، گردشگران طبیعت، همیاران و دوستداران طبیعت جهت مکان‌یابی مرتع گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، وشاء، بابونه، آویشن کوهی، کرفس کوهی و کلپوره خواستار همکاری هستیم، افزود: با شناسایی این ذخیرگاه‌ها در سطح منطقه می‌توان جهت حفظ، اصلاح و توسعه و بهره‌برداری اصولی از این مراتع برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.

 پایان پیام/ ۸۰۰۶۷/ب





‍ احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی و مرتعی در سطح بیش از ۴۳۰۰ هکتار از مراتع جنوب کرمان

منبع: فــارس
? ‍ احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی و مرتعی در سطح بیش از ۴۳۰۰ هکتار از مراتع جنوب کرمان