ابتکار سپاه در جمع آوری معتادان متجاهر با حفظ کرامت انسانی/ همکاری سپاه و شهرداری برای صیانت از معتادان بعد از ترک

سرهنگ ستایش نیا گفت: در موضوع جمع آوری معتادان تغییر رویه ای صورت گرفته که بدون حضور نیروی انتظامی و با روش اقناعی و حضور معتادان ترک کرده در این اردوگاه به سراغ معتادان متجاهر می رویم و بیش از ۹۵ درصد آنها با رضایت خود در این اردوگاه حضور می یابند. به گزارش فت […]

سرهنگ ستایش نیا گفت: در موضوع جمع آوری معتادان تغییر رویه ای صورت گرفته که بدون حضور نیروی انتظامی و با روش اقناعی و حضور معتادان ترک کرده در این اردوگاه به سراغ معتادان متجاهر می رویم و بیش از ۹۵ درصد آنها با رضایت خود در این اردوگاه حضور می یابند.

به گزارش فت فتو صبح امروز شعرباف تبریزی شهردار کرمان با همراهی سرهنگ ستایش نیا معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان از اردوگاه کرامت سپاه کرمان بازدید کرد.

 

مجید ستایش نیا در انتهای بازدید از بخش های مختلف اردوگاه گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری برای ورود به ساماندهی معتادان متجاهر در ۷ استان کشور اردوگاه های ماده ۱۶ برای پیشگیری، درمان و صیانت از معتادان  ذیل معاونت اجتماعی سپاه های استانی ایجاد شده اند.

 

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: از بهمن ماه ۱۳۹۸ اردوگاه کرامت سپاه کرمان با رویکردی متفاوت نسبت به آنچه تاکنون انجام می شد و با شیوه های متنوع و نوآورانه آغاز به کار کرد.

 
 درمان اشتغال و صیانت شعار اصلی سپاه برای معتادان متجاهر


وی توضیح داد: اولین تغییر رویه در موضوع جمع آوری معتادان است که بدون حضور نیروی انتظامی و با روش اقناعی و حضور معتادان ترک کرده در این اردوگاه به سراغ معتادان متجاهر می رویم و بیش از ۹۵ درصد آنها با رضایت خود در این اردوگاه حضور می یابند.

 

ستایش نیا افزود: از اولویتهای دیگر ما بحث درمانی روانشناسی و مشاوره دهی همچنین اشتغال افراد است که تاکید ما بر اجرای سه شعار اصلی درمان، اشتغال و صیانت است.

 

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر لزوم صیانت از معتادان بعد از ترک و خروج از اردوگاه گفت: ما تا یکسال بعد از خروج افراد از اردوگاه توسط تیم های صیانت رصد وضعیت زندگی افراد را انجام می دهیم تا مجددا به سمت مواد مخدر برنگردند.

وی اظهار کرد: مجموعه اردوگاه کرامت با همکاری موسسه خیریه باران عاطفه های کویر اداره می شود که از اهدافش موضوع صیانت گری بعد از ترک اردوگاه است.

 

ستایش نیا ضمن درخواست از شهرداری گفت: برای ایجاد فضای سبز و جدول گذاری بخش هایی از اردوگاه نیازمند کمک شهرداری هستیم؛ همچنین راه اندازی مرکز مشاوره ای برای خانواده ها خارج از محیط اردوگاه نیازمند همکاری شهرداری است.

 

 

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: مکانی نیازداریم تا بتوانیم در قالب یک تفاهمنامه در اختیار موسسه خیریه قرار دهیم و مرکز مشاوره مشترک بین شهرداری و سپاه برای مشاوره خانواده ها ایجاد شود؛ همچنین برای راه اندازی کانون مهارتهای زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری خیریه نیازمند واگذاری ملک از جانب شهرداری هستیم.

 

در ادامه شعرباف شهردار کرمان ضمن تقدیر از راه اندازی اردوگاهی که مانند نامش به دنبال حفظ کرامت معتادان است گفت: مطابق دغدغه های رهبر معظم انقلاب لازم بود که یک نهاد مردمی با نگاهی متفاوت به مساله معتادان متجاهر ورود کند که این کار سپاه قابل تقدیر است.

 

وی افزود: وقتی اشتغال مولد از بین می رود و نرخ بیکاری افزایش می یابد باید منتظر سیل آسیبهای اجتماعی بود.

ورود شهرداری برای ایجاد فضای سبز اردوگاه کرامت


شهردار کرمان با تاکید بر همکاری شهرداری با سپاه برای رفع آسیب های اجتماعی توضیح داد: ما آمادگی کمک به مجموعه سپاه و هر نهادی که در این زمینه ورود کند را داریم و هرچه چنین کارهایی در سطح شهر تکثیر شود مجموعه شهرداری استقبال می کند.

 

شعرباف اظهار کرد: برای ایجاد فضای سبز داخل اردوگاه شهرداری ورود می کند همچنین برای راه اندازی مرکز مشاوره آمادگی داریم زمین و پروانه رایگان و همچنین در صورت لزوم املاکی را در اختیار مجموعه قرار دهیم.


انتهای پیام/




ابتکار سپاه در جمع آوری معتادان متجاهر با حفظ کرامت انسانی/ همکاری سپاه و شهرداری برای صیانت از معتادان بعد از ترک

منبع: دانــا
? ابتکار سپاه در جمع آوری معتادان متجاهر با حفظ کرامت انسانی/ همکاری سپاه و شهرداری برای صیانت از معتادان بعد از ترک