آیین کلنگ زنی دو مدرسه ۱۲ کلاسه و ۹ کلاسه در شهر کرمان

مراسم کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه مهندس علی خواهنده خواه کارنما و دو مدرسه ۹ و ۱۲ کلاسه خیر ساز شهید مجید علی احمدی در شهر کرمان برگزار شد. به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، مراسم آئین کلنگ زنی دو مدرسه ۱۲ کلاسه […]

مراسم کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه مهندس علی خواهنده خواه کارنما و دو مدرسه ۹ و ۱۲ کلاسه خیر ساز شهید مجید علی احمدی در شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، مراسم آئین کلنگ زنی دو مدرسه ۱۲ کلاسه مهندس علی خواهنده خواه کارنما و دو مدرسه ۹ و ۱۲ کلاسه خیرساز شهید مجید علی احمدی، با حضور نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس،مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش،مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک و دیگر مسئولین، در شهر کرمان برگزار گردید.

مدیرکل نوسازی مدارس کرمان ادامه داد : مدرسه مهندس علی کارنما با زیربنای ۱۴۰۰متر مربع در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۸میلیارد تومان به همت خیر خیراندیش عباس خواهنده کارنما به نام فرزندش زنده یا مهندس لی خواهنده کارنما ساخته خواهد.

همچنین کلنگ احداث مدارس ۱۲ کلاسه و ۹ کلاسه خیر ساز واقع در شهرک خواجو آموزش و پرورش ناحیه‌ یک شهر کرمان به همت برادر شهید مجید علی احمدی به نام مجتمع این شهید بزرگوار در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۸۹۳ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به زمین زده شد.

هدایتی با بیان اینکه در بحث فضاهای آموزشی در شهر کرمان با کمبود شدید مواجه هستیم، اظهار کرد: برای جبران این موضوع، نیازمند همکاری و همراهی شما خیرین بزرگوار هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه های زیادی در سطح استان در حال ساخت می باشد، بیان کرد: طی دوسال اخیر بیش از۲۵۰ مدرسه در استان ساخته شده که حدود ۱۰۰ مدرسه، ۴۵ درصد از این پروژه به دست خیرین بزرگوار در حال ساخت و تکمیل می باشد .

عضو شورای آموزش پرورش در خصوص تجاری سازی فضاهای آموزشی نیز گفت: موضوع تجاری سازی فضای آموزشی مدرسه ۱۲ کلاسه مهندس علی کارنما توسط خیر مدرسه ساز نیز اجرا گردید و پیگیر هستیم که برای دو مدرسه ۱۲ و ۹ کلاسه در شهرک خواجو که موقعیت تجاری سازی مناسب دارد، نیز این امر اتفاق بیفتد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه وجود خیرین یک‌ نعمت بسیار بزرگ است، اظهار کرد: استان کرمان با توجه به جمعیت و متوسط درآمد در ساخت مدارس خیر ساز جز استان های پیشرو به حساب می آید، که جای قدردانی ویژه از خیرین مدرسه ساز دارد

وی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۲۵۰ مدرسه در استان به بهره برداری رسیده و تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی تا پایان سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد.

لازم به ذکر است بیش از این نمازخانه ، ‌کتابخانه و کمک به تجهیزات دو مدرسه در شهر کرمان نیز توسط خیر مدرسه ساز عباس کارنما و ساخت چهار مدرسه دیگر در سطح استان توسط خیر نیک اندیش علی علی احمدی صورت گرفته و قرار است ۴ مدرسه دیگر نیز در چند منطقه محروم نیز توسط این خیر ساخته شود.




آیین کلنگ زنی دو مدرسه ۱۲ کلاسه و ۹ کلاسه در شهر کرمان

منبع:یـزدان کـرمان
? آیین کلنگ زنی دو مدرسه ۱۲ کلاسه و ۹ کلاسه در شهر کرمان