آموزش ۱۰۰ هزار نفر درمجمع قاریان وحافظان قرآن کرمان

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان گفت: ۱۰۰ هزار نفر تاکنون آموزش های قرآنی را درمجمع قاریان وحافظان قرآن کرمان گذرانده اند. سید حمیدرضا توحیدی در نشست با همیاران رسانه‌ای قرآن کریم گفت: طرح آموزش غیرحضوری قرآن کریم به کارمندان در استان آماده اجرا شده است تا این دسته از افراد بتوانند از […]

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان گفت: ۱۰۰ هزار نفر تاکنون آموزش های قرآنی را درمجمع قاریان وحافظان قرآن کرمان گذرانده اند.

سید حمیدرضا توحیدی در نشست با همیاران رسانه‌ای قرآن کریم گفت: طرح آموزش غیرحضوری قرآن کریم به کارمندان در استان آماده اجرا شده است تا این دسته از افراد بتوانند از این آموزش‌ها به شکل مناسب بهره‌مند شوند.

او می گوید: جزییات و شیوه اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان اطلاع رسانی و اجرایی خواهد شد.

به گفته او،  افزون بر ۱۰۰ هزار نفر تاکنون آموزش‌های قرآنی را در این موسسه فرا گرفته اند و در آخرین ترم مربوط به زمستان نیز یک هزار و ۴۳۳ نفر در کلاس‌های آموزشی مجمع قاریان و حافظان کرمان شرکت کردند.

توحیدی گفت: تشکیل کتابخانه، کانون آموزش زبان، نشر کتاب و اجرای برنامه‌های حفظ و قرائت قرآن کریم جزو برنامه‌های مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان محسوب می‌شود.

توحیدی می گوید: زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های قرآنی در مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان فراهم شده است و دست یاری به سوی تمامی اهالی رسانه و فرهنگ برای تشویق افراد به فعالیت در این زمینه دراز می‌کنیم.

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی باید براساس نیاز‌های جامعه منطبق شود و درِ این مجمع نیز بر روی همه کسانی که دغدغه کار در این حوزه را دارند، باز است گفت: این مجمع از سال ۶۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

توحیدی گفت: اینک ۲۰ مرکز زیر نظر این مجمع در شهر کرمان فعالیت دارد و با تعدادی از مراکز قرآنی نیز در شهرستان‌ها همکاری داریم.

او با بیان اینکه فعالیت این مجمع مردمی و مستقل است می گوید: شیوه آموزشی مجمع قاریان و حافظان قرآنی استان با توجه به نیاز‌های جامعه طراحی شده است و در دهه ۷۰، مراحل آموزش به صورت سطح بندی انجام گرفت.

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم کرمان گفت: حذف بخشی از قواعد قدیمی و غیرضروری، ساده‌سازی آموزش و کاربردی کردن آن هم در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

او گفت: در طول فعالیت‌های مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم روش‌های آموزشی بازنگری شده اند و امروز می‌توانیم بگوییم که شیوه آموزشی این مجمع چابک و موثر شده و جزو‌های آموزشی ما در نقاط دیگر کشور تدریس می‌شود.

توحیدی می گوید: ما به فعالیت‌های قرآنی چیزی بیشتر از یک کلاس نگاه می‌کنیم و در کنار کلاس‌های آموزشی، امکانات تفریحی نیز بویژه برای نوجوانان و جوانان فراهم کرده ایم و شرایطی فراهم شده تا قرآن آموزان، اگر استعداد دیگری نیز دارند به مرحله شکوفایی برسد.

به گفته او، کادر آموزشی مجموعه قاریان و حافظان قرآن کریم از داخل و کسانی که آموزش‌های قرآنی را فرا گرفته اند انتخاب و تاکنون ۷۵۰ معلم قرآن در این مجموعه تربیت شده است.

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان می گوید: بخشی از اعتبار این مجموعه توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و خیران نیز پشتیبان ما هستند

فت فتو کرمان کرمان




آموزش ۱۰۰ هزار نفر درمجمع قاریان وحافظان قرآن کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? آموزش ۱۰۰ هزار نفر درمجمع قاریان وحافظان قرآن کرمان