آموزش کمک های اولیه برای دانش آموزان مهارتی الزامی

حمدالله رحیمی نژاد گفت: وظیفه ما تنها آموزش و تدریس کتب درسی و سرفصلهای تعیین شده نیست، بلکه آموزش مهارتهای کمکهای اولیه و امداد و نجات نیز از وظایف مجموعه آموزش و پرورش است. به گزارش فت فتو، حمدالله رحیمی نژاد در خصوص طرح ملی دادرس و اجرای آن در شهرستان،  گفت: در راستای اجرای […]

حمدالله رحیمی نژاد گفت: وظیفه ما تنها آموزش و تدریس کتب درسی و سرفصلهای تعیین شده نیست، بلکه آموزش مهارتهای کمکهای اولیه و امداد و نجات نیز از وظایف مجموعه آموزش و پرورش است.

به گزارش فت فتو، حمدالله رحیمی نژاد در خصوص طرح ملی دادرس و اجرای آن در شهرستان،  گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حمایت از سرمایه های ملی و به منظور کاهش سطح آسیب پذیری منابع انسانی در حوادث  و سوانح ، اجرای طرح ملی دادرس با تاکید بر رویکرد مدرسه محوری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری در مدارس با آموزش دانش آموزان یکی از اهداف مهم این طرح می باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش راین تصریح کرد: وظیفه ما تنها آموزش و تدریس کتب درسی و سرفصلهای تعیین شده نیست، بلکه آموزش مهارتهای کمکهای اولیه و امداد و نجات نیز از وظایف مجموعه آموزش و پرورش است.

در ادامه جلسه رئیس جمعیت هلال احمر  راین نیز به بیان اهداف این طرح پرداخت. محمدی ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری چنین طرحهایی در مدارس و لزوم آمادگی دانش آموزان در برابر حوادث غیر مترقبه ، گفت : آموزش کمکهای اولیه در دوران تحصیل می تواند نقش بسزایی در زندگی دانش آموزان ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به سرفصلهای آموزشی طرح دادرس، افزود: در طرح دادرس تهدیداتی مورد توجه قرار گرفته است که دانش آموزان بیشتر در معرض آن قرار دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر راین اضافه کرد: مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی (CPR)، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن، اسکان اضطراری و کاربینی میدانی (عملیاتی) از جمله سرفصل‌هایی است که در طرح ملی دادرس به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

محمدی در پایان تصریح کرد: طرح ملی دادرس «دانش آموزان آماده در روز‌های سخت» به عنوان یکی از طرح‌های کاربردی جمعیت هلال احمر با آموزش مبانی امداد و نجات و کمک‌های اولیه به دانش آموزان نقش مهمی در آمادگی جامعه در برابر حوادث و سوانح دارد.

انتهای پیام/ تاج الدینی




آموزش کمک های اولیه برای دانش آموزان مهارتی الزامی

منبع:آرمـان
? آموزش کمک های اولیه برای دانش آموزان مهارتی الزامی