آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در کرمان برگزار شد

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی‌بناوندی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از کرمان گفت: مرحله نخست هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن امروز، ۱۵ اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در کرمان و شهرستان‌های بم، جیرفت، زرند، رفسنجان و سیرجان برگزار شد. در این دوره از […]

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی‌بناوندی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از کرمان گفت: مرحله نخست هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن امروز، ۱۵ اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در کرمان و شهرستان‌های بم، جیرفت، زرند، رفسنجان و سیرجان برگزار شد. در این دوره از آزمون ۱۰ هزار نفر در کل کشور ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۲۷ نفر متعلق به استان کرمان است.

وی با بیان اینکه از سراسر استان در این آزمون شرکت داشتند، اظهار کرد: به دلیل گستردگی استان کرمان، آزمون اولیه در شش حوزه امتحانی برگزار شد که ۱۵۳ نفر در شهر کرمان، ۵۳ نفر در شهرستان سیرجان، ۴۷ نفر در شهرستان جیرفت، ۴۱ نفر در شهرستان رفسنجان، ۲۱ نفر در شهرستان بم و ۱۲ نفر در شهرستان زرند به رقابت پرداختند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: این دوره از آزمون بدون در نظر گرفتن نمره منفی برگزار شد و متسابقان با کسب حد نصاب امتیازات می‌توانند در مرحله دوم آزمون شرکت کنند. در پایان به حافظان ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل مدرک تخصصی معادل دیپلم تا دکترا اعطا خواهد شد.

سلطانی‌بناوندی تصریح کرد: در استان کرمان در رشته حفظ کل ۱۹ نفر آقا و ۱۲۶ نفر بانو شرکت کردند. در رشته حفظ جزء ۱۰ نیز ۲۲ نفر آقا و ۱۱۱ نفر خانم حضور داشتند. همچنین ۵ نفر آقا و ۳۹ نفر از بانوان نیز در رشته حفظ جزء ۲۰ به رقابت پرداختند که فاطمه هلما سلیمانی با هشت سال سن کوچکترین شرکت‌کننده این دوره از مسابقات در کرمان بود که در رشته حفظ کل شرکت کرد و مسن‌ترین فرد نیز بانوی ۶۲ ساله در رشته حفظ کل بود.

انتهای پیام




آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در کرمان برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در کرمان برگزار شد