آزادی ۷۶۰ مددجو از زندان‌های استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی پارسال بالغ بر ۷۶۰ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف از زندان های استان کرمان آزاد شدند. یدالله موحد در دیدار با رییس و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: نرخ صلح و سازش در دعاوی قابل صلح و سازش افزایش داشته است.  او می گوید:در حوزه […]

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی پارسال بالغ بر ۷۶۰ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف از زندان های استان کرمان آزاد شدند.

یدالله موحد در دیدار با رییس و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: نرخ صلح و سازش در دعاوی قابل صلح و سازش افزایش داشته است. 

او می گوید:در حوزه آزادی زندانیان، بالغ بر ۷۶۰ زندانی طی پارسال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند و در حوزه قصاص نفس و ایجاد صلح و سازش بین اولیای دم مقتول و محکوم، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

به گفته رییس کل دادگستری استان کرمان، شور‌اهای حل اختلاف استان کرمان در شاخص‌های مختلف از شورا‌های برتر کشور به شمار می‌روند و این امر نشان دهنده عملکرد جهادی مدیریت و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان است.

او گفت: افزایش چشمگیر پرونده‌ها و مراجعات به دستگاه قضایی در سطح کشور و استان کرمان، یکی از آسیب‌های پیش روی قوه قضاییه به شمار می‌رود و پارسال  ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی ۱۳ درصد رشد داشته است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان می گوید: بسیاری از پرونده‌هایی که ماهیت پیچیده قضایی ندارند، باید بیرون از قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار گیرند و بدین منظور قوه قضاییه بنا دارد از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش ورودی پرونده به این سیستم استفاده کند.

 او گفت: افزایش تعداد قضات و شعب رسیدگی کننده به پرونده‌ها راه حل مشکل حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نیست و گسترش فضا‌های اداری و نیرو‌های انسانی، کیفیت کار و شتاب حرکت را کاهش می‌دهد، از این رو باید به پیشگیری از وقوع جرم، توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

به گفته موحد در حوزه کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری باید راهکار‌های عملیاتی تدوین و اجرایی شوند.

او گفت: کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی جز با مشارکت جدی و اثربخش شورا‌های حل اختلاف، دست یافتنی نخواهد بود و بدین منظور  باید از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی، شورا‌های حل اختلاف و غیره استفاده کرد.

فت فتو کرمان کرمان




آزادی ۷۶۰ مددجو از زندان‌های استان کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? آزادی ۷۶۰ مددجو از زندان‌های استان کرمان