آبگیری سدها و بندهای خاکی شهرستان سیرجان در پی بارش‌های اخیر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: در پی بارش‌های اخیر سازه‌های آبخیزداری، بندهای خاکی و سنگی – ملاتی احداث شده در سطح شهرستان سیرجان و توابع بخش پاریز به‌طور کامل آبگیری شده است. به گزارش فت فتو از سیرجان، مهران میرشاهی امروز با اشاره به آبگیری سدها و بندهای خاکی بر اثر بارندگی‌های اخیر […]


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: در پی بارش‌های اخیر سازه‌های آبخیزداری، بندهای خاکی و سنگی – ملاتی احداث شده در سطح شهرستان سیرجان و توابع بخش پاریز به‌طور کامل آبگیری شده است.

به گزارش فت فتو از سیرجان، مهران میرشاهی امروز با اشاره به آبگیری سدها و بندهای خاکی بر اثر بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: آبگیری این سازه‌ها تاثیر مستقیمی در کنترل سیل حوزه و خطرات ناشی از آن، حفاظ منابع پایه آب و خاک، بهره‌وری از سیلاب در جهت تقویت سفره‌های زیرزمینی تقویت منابع آب و سازگاری با اثرات خشکسالی را به همراه داشته است.

 وی افزود: آبخیزداری یعنی تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید محصول و بهره‌گیری از مجموعه‌ای گسترده از دانش و تجربه است که با یافتن راه‌های پیشگیری و رویارویی با فرسایش خاک و سیلاب‌های مخرب به‌دست می‌آید و نویدبخش سالی خوب برای مراتع و کشاورزان خواهد بود.

 میرشاهی تصریح کرد: بهره‌برداری مناسب و درست از منابع طبیعی و کشاورزی حوزه‌های آبخیز، تقویت پوشش گیاهی و کاهش زیان‌های سیل‌های ویرانگر و تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید محصول می‌تواند بهترین تعبیر از آبخیزداری باشد.

به گزارش فارس،  بیش از ۴۸۰ طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری اعم از سازه‌های خشکه‌چین یا سد و بند خاکی و سیمانی برای جلوگیری از کنترل سیلاب و فرسایش خاک درمنابع طبیعی شهرستان سیرجان احداث شده که علاوه بر تأثیری که بر روی تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی دارند از بروز سیلاب و خسارات به روستاییان نیز جلوگیری می‌کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۵/ب





آبگیری سدها و بندهای خاکی شهرستان سیرجان در پی بارش‌های اخیر

منبع: فــارس
? آبگیری سدها و بندهای خاکی شهرستان سیرجان در پی بارش‌های اخیر