آئین افتتاحیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» در کرمان برگزار شد

در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) آئین افتتاحیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و جمعی از شاعران سراسر کشور در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. به گزارش فت فتو از کرمان، آئین افتتاحیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» با […]

در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) آئین افتتاحیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و جمعی از شاعران سراسر کشور در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، آئین افتتاحیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و جمعی از شاعران سراسر کشور امروز دوم بهمن‌ماه در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن، بیان کرد: مکان افتتاحیه این رویداد، متعلق به شهدا و آمیخته با نام شهید سلیمانی است که یکی از ویژگی‌های او ارادت به حضرت فاطمه(س) و عشق او به مقام مادر است و امیدواریم در راستای پیروی از مکتب او بتوانیم قدردان مادران به ویژه مادران و همسران شهدا باشیم.

علیزاده ادامه داد: شهید سلیمانی افتخار خادمی امام رضا(ع) را داشتند و امیدواریم ما نیز در این راستا رهرو صادقی باشیم و بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در عرصه شعر و ادب وجود دارد، در جهت ترویج فرهنگ منور رضوی گام برداریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته این رویداد به دلیل وجود کرونا به صورت مجازی برگزار شد، تصریح کرد: فراخوان بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» از شهریور ماه ۱۴۰۰ اعلام شد و شاعرانی از سراسر کشور در این مراسم شرکت کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، از برگزاری کارگاه تخصصی شعر و محفل شعرخوانی در جریان این رویداد خبر داد و گفت: در اختتامیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» که سوم بهمن ماه و همزمان با میلاد حضرت(س) برگزار می‌شود، برنامه بزرگداشت شاعر برجسته، خواجوی کرمانی نیز برگزار خواهد شد.

علیزاده افزود: جشنواره ملی شعر رضوی دارای پیشینه بسیار و یکی از ریشه‌دارترین و فراگیرترین جشنواره‌های ملی است که در حوزه شعر ارزشی و آئینی توانسته است در جهت ترویج فرهنگ رضوی، ۲۷ دوره با حضور و مشارکت شاعران به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه آثار ارزشمند این جشنواره در طول دوره‌های مختلف برگزاری آن، گنجینه غنی است که در دبیرخانه نگه‌داری می‌شود، افزود: بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) سعی کرده در حوزه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ رضوی تلاش کند اما شعر ظرفیت و قدمت بیشتری دارد و امیدواریم شاهد برگزاری این جشنواره در دوره‌های بعد باشیم و سال به سال بر غنای آن افزوده شود.

در پایان این مراسم شاعران به خواندن اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام




آئین افتتاحیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» در کرمان برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? آئین افتتاحیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» در کرمان برگزار شد