یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوال دوز به مسئولان/ مردم هم در حفظ نظافت پایانه‌های مسافربری نقش دارند

تردیدی نیست که همه مدیران و مسئولان نسبت به سازمان تحت مدیریتشان وظایفی تعریف شده دارند اما در دستگاه‌های خدمات عمومی و شهری تا زمانی که همراهی مردم و شهروندان نباشد نتیجه کار مسئولان به ثمر نمی نشیند. به گزارش فت فتو؛ بارها از مسئولین بواسطه عدم توجه به مسائل و مشکلات شهری گلایه کردیم، […]

تردیدی نیست که همه مدیران و مسئولان نسبت به سازمان تحت مدیریتشان وظایفی تعریف شده دارند اما در دستگاه‌های خدمات عمومی و شهری تا زمانی که همراهی مردم و شهروندان نباشد نتیجه کار مسئولان به ثمر نمی نشیند.

به گزارش فت فتو؛ بارها از مسئولین بواسطه عدم توجه به مسائل و مشکلات شهری گلایه کردیم، اما به نظر من گاهی اوقات باید چشم ها را شست طور دیگر باید دید، شاید این سوال برای شما پیش آید مگر می شود.
 
به طور مثال از مسئولین پایانه مسافربری آدینه گلایه های بسیار داشتیم مبنی بر اینکه چرا به مردم خدمات ارائه نمی شود و یا اینکه اکثر مسافران از عدم بهداشتی بودن سرویس های بهداشتی، محوطه و بوفه ها گلایه مند بودند.
 
خبرنگار پایگاه خبری راه آرمان بارها با مسئولین این پایانه تماس حاصل کرده  و جویای این مشکلات شده است اما این بار مجید مشرفی مدیر پایانه مسافربری شهرداری کرمان از ما خواست تا کمی هم به درد دل آنها گوش فرا دهیم و یکطرفه به قاضی نرویم.
 
وی گفت: پایانه بزرگ کرمان محلی است که اقدام به جابجایی مسافران زیادی از مناطق جنوب کشور از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و شمال و جنوب کرمان به  صورت درون و برون استانی انجام می دهد.
 
مدیر پایانه مسافربری شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: با حجم زیاد مسافران، نیروی خدماتی شهرداری در این پایانه بسیار کم هستند، البته ناگفته نماند که اکثر آنها به صورت شبانه روزی جهت رفاه مسافران و رانندگان خدمات ارائه می دهند، اما متاسفانه بیشتر مسافران به بهداشت و تمیزی محیط اهمیت نمی دهند.
 
مشرفی ادامه داد: مسافران فکر می‌کنند اگر خود آنان و یا فرزندان کوچکشان اقدام به ریختن زباله در داخل و یا محوطه می کنند این وظیفه نیروهای شهرداری است که باید تمیز کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: این پایانه تعلق به خود مردم و علی الخصوص رانندگان اتوبوس دارد اما گاهی اوقات دیده شده که رانندگان در قسمت جایگاه پس از تمیز کردن اتوبوس تمامی زباله ها را روی محوطه می ریزند و وقتی نیروی خدماتی  شهرداری به آنها اعتراض می کند در پاسخ می گویند حقوق می گیرید که چنین کارهایی را انجام دهید و حتی بارها شده به خاطر چنین اقداماتی درگیری های فیزیکی نیز بوجود آمده و نیروی شهرداری را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.
 
مدیر پایانه مسافربری شهرداری کرمان تصریح کرد: گاهی اوقات این اتفاق افتاده که اتوبوسی دچار نقص فنی شده و سفر خود را کنسل کرده است و مسافران در پایانه معطل مانده اند، بجای اینکه عذر آنها را بخواهیم سعی کردیم به جهت اینکه فاصله پایانه از مرکز شهر و محل اسکان همچون هتل و میهمان پذیر دور بوده و اینکه هوای کرمان در شب بسیار سرد است در همان مکان به آنها خدمات رفاهی ارائه شده است اما صبح روز بعد متاسفانه با مکانی روبرو شده ایم انبوه از زباله ای که جای مانده است.
 
مشرفی بیان کرد: متاسفانه تصورات غلطی وجود دارد مبنی بر اینکه تمامی اماکن عمومی و مکان هایی مثل پایانه مردم هر طور دوست دارند باید رفتار کنند و این وظیفه شهرداری و نیروی خدماتی شهرداری است که انجام وظیفه کند.
 
وی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد نیاز به فرهنگ سازی دارد زیرا مسافران زیادی با فرهنگ های متفاوت از شهرهای مختلف به این پایانه می آیند که برخوردهای متفاوتی هم دارند که اکثرا هم به رعایت بهداشت محیط اعتقادی ندارند.
 
مدیر پایانه مسافربری شهرداری کرمان عنوان کرد: ما از اصحاب رسانه می خواهیم قلم خود را کمی به این سمت سوق دهند که گاهی اوقات هم به درد دل مسئولین و مشکلاتی که برخی مردم فرا روی آنها قرار می دهند گوش دهند و از مردم نیز خواسته شود که همه مسائل و معضلات را به مسئولین برچسب نزنند بلکه آن روی سکه را نیز ببینند که چه خوب است مردم نیز رعایت کنند و به نیروهای پرتلاش شهرداری احترام قائل شوند.
 
انتهای پیام/




یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوال دوز به مسئولان/ مردم هم در حفظ نظافت پایانه‌های مسافربری نقش دارند

منبع:دانــا
? یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوال دوز به مسئولان/ مردم هم در حفظ نظافت پایانه‌های مسافربری نقش دارند