۹ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند

کرمان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه ۹ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز هستند، گفت: نباید به علت روند کاهشی کرونا اجرای پروتکل‌های بهداشتی کمرنگ شود. به گزارش فت فتو، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه اکنون کشور دارای ۲۴۰ شهرستان با وضعیت […]

کرمان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه ۹ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز هستند، گفت: نباید به علت روند کاهشی کرونا اجرای پروتکل‌های بهداشتی کمرنگ شود.

به گزارش فت فتو، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه اکنون کشور دارای ۲۴۰ شهرستان با وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهرستان با وضعیت نارنجی و ۵۸ شهرستان با وضعیت زرد است، گفت: استان کرمان هم در رنگبندی جدید دارای ۹ شهرستان (قلعه گنج، منوجان، بم، بافت، کرمان، بردسیر، سیرجان، زرند و شهربابک) در وضعیت پرخطر قرمز و ۹ شهرستان (ریگان، نرماشیر، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، جیرفت، ارزوئیه، رفسنجان و کوهبنان) در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان (رودبار، فهرج، رابر، راور و انار) در وضعیت زرد است.

بصیری با ابراز خرسندی از اینکه شاهد روند نزولی کرونا در استان هستیم، اظهار کرد: باید از تمام مسئولین در شهرستان‌هایی که وارد وضعیت زرد شده‌اند تشکر کنیم و تغییر وضعیت سیرجان از نارنجی به قرمز نشان دهنده شکننده بودن شرایط است که لازمه آن مراقبت بیشتر است و نباید باعث عادی انگاری شود.

وی در مورد فرم‌های تردد بین شهری گفت: فرم‌های جدید در ستاد ملی برای مجوز تردد بین شهری طراحی شده است که از این به بعد فرمانداری‌ها طبق فرم‌های جدید باید مجوز تردد صادر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: امسال حتماً بازگشایی داریم ولی باید دستورالعمل‌ها و بستر ایمن سازی آن طبق شرایط موجود توسط آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش بررسی و نوشته شود سپس ستاد ملی آن را اعلام و ابلاغ کند و تاریخ دقیق این بازگشایی هنوز مشخص نشده است.

بصیری همچنین در رابطه با مراسم روز اربعین اظهار کرد: برگزاری مراسم اربعین هم دستورالعمل‌های خاص خودش را دارد و هر شخصی که بخواهد در این مراسم شرکت کند باید حتماً دو دوز واکسن را دریافت کرده باشد و از دوز دوم مدتی گذشته باشد تا در بدنش تأثیر گذاشته باشد.

وی ادامه داد: دریافت هر دو دوز واکسن برای همه افراد شرکت کننده در مراسم اربعین شامل افراد عادی، خدام و حتی موکب داران الزامی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت واکسیناسیون اتباع خارجی گفت: اتباع خارجی چه دارای تابعیت و چه آن‌هایی که تابعیت ندارند باید واکسن بزنند و برای آنهایی که تابعیت ندارند به خاطر حفاظت از سلامت مردم در حال مکاتبه هستیم تا اجازه واکسیناسیون آنها را بگیریم.

کد خبر ۵۲۹۶۶۲۷




۹ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند

منبع:مــهر
? ۹ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند