۹۵ طرح به مناسبت هفته دولت در شهرستان بم افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

نذیر کرمان/کرمان فرماندار بم گفت: به مناسبت هفته دولت ۹۵ طرح در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۱۳ میلیارد تومان گلنک‌زنی و افتتاح خواهد شد. محمد برزنگ شامگاه دوم شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: طول مدت مسئولیت مهم نیست، زیرا عمر دولت شهید رجایی بسیار کوتاه بود ولی برای […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار بم گفت: به مناسبت هفته دولت ۹۵ طرح در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۱۳ میلیارد تومان گلنک‌زنی و افتتاح خواهد شد.

محمد برزنگ شامگاه دوم شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: طول مدت مسئولیت مهم نیست، زیرا عمر دولت شهید رجایی بسیار کوتاه بود ولی برای تاریخ الگو و ماندگار شد.

وی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات، دولت در حال تلاش است که امید را به جامعه برگرداند ، افزود: در مدت دو سال دولت سیزدهم پیشرفت‌های زیادی داشتیم و تخصیص اعتبارات در سال گذشته ۷۰ درصد بوده اما باز مشکلات زیادی وجود دارد، ما شرمنده مردم هستیم ولی تلاش می‌کنیم کمبودها را جبران کنیم.

فرماندار بم گفت: یکی از طرح‌های حیاتی که سالیان سال در حوزه شهرستان بم باقی مانده بود  انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات بود که هزینه آن ۷۰۰ میلیارد تومان  بوده که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته بم با تنش آبی شدیدی مواجه بود که الحمدلله با انتقال آب سد نسا مشکل حل شده است.

برزنگ  به  تکمیل  تصفیه خانه اشاره کرد وافزود: ظرفیت کامل تصفیه‌خانه ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه است که آب بم ۷۰۰ لیتر در ثانیه است و دنبال هستیم در پاییز بطور کامل از آب سد نسا برای بم و بروات استفاده شود  و با ورود آب سد نسا به شهر بم و بروات پنج چاه از مدار خارج شده است.

فرماندار بم با اشاره به پروژه بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم که ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر سال قبل ریاست جمهوری به استان کرمان برای این پروژه در نظر گرفته شده و همچنین ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر توسط وزارت بهداشت در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات شهر بم وجود ۳۰۰۰ کوچه خاکی در بم بود که با پیگیری از دو منبع خودیاری مردم و موارد دیگر به عنوان بازآفرینی تامین و در مجموع ۵۵۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شد.

برزنگ با اشاره به اهمیت امنیت شهری بیان کرد: ۱۰۳ دوربین ترافیکی و امنیتی بالغ بر۱۴ میلیارد تومان خریداری و به زودی نصب می‌شوند.

فرماندار بم با اشاره به اجرای ۱۵ طرح هادی در روستاهای شهرستان توسط بنیاد مسکن با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان گفت: ۶۰ کیلومتر شبکه گاز و ۲۰۰۰ انشعاب در سال ۱۰۴۱ در شهرستان نصب شده و در منطقه دهبکری، پیمانکار قبلی عزل و پیمانکار جدید در حال کار است و سعی بر این است تا زمستان امسال منطقه دهبکری از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی افزود: ۸۵ درصد روستاهای شهرستان بم گازرسانی شده و دریجان مانده که در حال اجراست و انشاءالله تا زمستان امسال تمام روستاهای شهرستان بم از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

 برزگ تصریح کرد: برای رفع مشکل قطعی برق، ۹ کیلومتر شبکه برق فشار متوسط و ضعیف و همچنین  دو دستگاه پست توزیع در بم با اعتبار چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده و پست سه برق بم ۸۰ درصد پیشرفت دارد و قول داده‌اند تا پایان سال تکمیل و وارد مدار شود که تا ۲۰ سال آینده مشکل برق نخواهیم داشت و اعتبار پروژه ملی است .

فرماندار بم گفت: در حوزه بهداشت و درمان در دولت سیزدهم ۱۰ درمانگاه، ۱۰ مرکز تصویربرداری، ۹ آزمایشگاه، ۲۹ داروخانه، ۳۵ مرکز بهداشت و دو مرکز MRI که با اعتباری بالغ بر ۱۴۷ میلیارد تومان راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: مرکز ناباروری دکتر افلاطونیان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در دهه فجر امسال افتتاح میشود و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از سفر ریاست جمهوری به این مرکز تخصیص پیدا کرده است.

برزنگ با اشاره به آبرسانی به روستای دریجان با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان و با ۶۵ درصد پیشرفت، افزود: سه مخزن ذخیره سازی۵۵۰ لیتری دهبکری با اعتبار ۱۴ میلیارد اعتبار بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  که امیدواریم هرچه سریعتر به اتمام برسد تا مشکل آب آشامیدنی در دهبکری بر طرف شود.

 فرماندار بم در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن عقب هستیم که با الحاق ۷۳ هکتار زمین به شهر بم، ۱۰۹۱ قطعه به زودی  واگذار می‌شود و ۱۶۶۰ هکتار دیگر در حال الحاق به شهر است.

انتهای پیام




۹۵ طرح به مناسبت هفته دولت در شهرستان بم افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

منبع: ایـسنا
? ۹۵ طرح به مناسبت هفته دولت در شهرستان بم افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود