۸.۱ درصد؛ نرخ بیکاری استان کرمان در تابستان ۱۴۰۱

فت فتو/کرمان نرخ تورم استان کرمان در شهریور سال ۱۴۰۱، برابر ۴۵.۴ درصد اعلام شد. دکتر جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اعلام خبر انتشار نتایج نیروی کار در فصل تابستان ۱۴۰۱  از سوی مرکز آمار ایران اظهار کرد: در تابستان امسال به میزان ۴۰ درصد جمعیت ۱۵ سال و […]

فت فتو/کرمان نرخ تورم استان کرمان در شهریور سال ۱۴۰۱، برابر ۴۵.۴ درصد اعلام شد.

دکتر جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اعلام خبر انتشار نتایج نیروی کار در فصل تابستان ۱۴۰۱  از سوی مرکز آمار ایران اظهار کرد: در تابستان امسال به میزان ۴۰ درصد جمعیت ۱۵ سال و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بوده اند یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: بررسی تغیرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ در استان کرمان نسبت به فصل مشابه سال قبل (تابستان ۱۴۰۰)  ۰.۳ درصد کاهش داشته این در حالی است که این عدد در کشور در تابستان ۱۴۰۱ برابر ۴۱ درصد بوده است. 

رودری افزود: براساس همین نتایج نرخ بیکاری ۱۵ سال و بیشتر تابستان ۱۴۰۱ در استان برابر ۸.۱ درصد می باشد و این یعنی این میزان از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) بیکار بوده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان خاطر نشان کرد: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری در کشور نشان می دهد نرخ بیکاری کشور در همین بازه زمانی ۸.۹ درصد بوده که این شاخص در استان ۰.۸ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

انتهای پیام




۸.۱ درصد؛ نرخ بیکاری استان کرمان در تابستان ۱۴۰۱

منبع: ایـسنا
? ۸.۱ درصد؛ نرخ بیکاری استان کرمان در تابستان ۱۴۰۱