۶۴۰ امدادگر و نجاتگرحوادث جاده ای استان کرمان را پوشش می دهند

کرمان_ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در ایام نوروز ۴۱ پایگاه ثابت و موقت حوزه امداد و نجات با ۶۴۰ امدادگر و نجاتگر با استقرار در جاده های این استان حوادث جاده ای را پوشش می‌دهند. به گزارش خبرنگارمهر، رضا فلاح روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بیست و چهارمین طرح ملی خدمات […]

کرمان_ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در ایام نوروز ۴۱ پایگاه ثابت و موقت حوزه امداد و نجات با ۶۴۰ امدادگر و نجاتگر با استقرار در جاده های این استان حوادث جاده ای را پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرنگارمهر، رضا فلاح روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان و امداد و نجات از روز ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین همزمان با سفرهای مردم در حال اجراست و شعار حوزه جوانان، «سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» و شعار حوزه امداد و نجات نیز «همراهتان هستیم» می‌باشد.

وی افزود: امدادگران، داوطلبان و جوانان در این طرح اقداماتی از جمله کاهش تلفات، بهبود رفتارهای ترافیکی و پوشش حوادث را طی ایام نوروز انجام می‌دهند.

وی با اشاره به آمادگی ۲۴ ساعته امدادگران و نجاتگران هلال احمرافزود: امسال حضور امدادگران هلال احمر را در پیچ‌های خطرناک و نقاط حادثه خیز این استان شاهد خواهیم بود و سامانه ندای امداد با شماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده است که در صورت وقوع حوادث به کمک مسافران بشتابد.

فلاح بیان کرد: ۱۴ پست در شهرهای انار، بم، بافت، بردسیر، جیرفت، راور، راین، رابُر، سیرجان، شهربابک، شهداد، ماهان و کرمان با حضور ۳۵۰ عضو داوطلبان طی ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی و امدادی را در این پایگاه‌ها انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال استان کرمان افزود: جوانان نیز در ورودی شهرها پویش بهرفت را برای بهبود رفتار ترافیکی، راهنمای مسافران، خیمه‌های نماز و ارائه خدمات زیست محیطی و کسب و کار تا روز ۱۷ فروردین ماه اجرا می‌کنند.

فلاح با بیان اینکه ۷۹۴ هزار نفر در ۲ سال گذشته جذب حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان شده اند گفت: این جمعیت رتبه نخست پویش چلچراغ و رفیق خوشبخت ما را کسب کرد و رتبه برتر آموزش کشور به معاونت آموزش هلال احمر کرمان رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال استان کرمان گفت: در ۲ سال گذشته ۲ هزار و ۴۳ مأموریت امداد و نجات در استان انجام دادیم و ۱۲۱ هزار نفر در حوادث مختلف امدادرسانی، ۱۱ هزار و ۹۲۱ نفر اسکان داده شدند و ۸۸۵ نفر نیز از مرگ حتمی نجات داده شدند.

فلاح، افزود: طی ۲ سال گذشته با توسعه کمی و کیفی شبکه انبارهای امدادی و توسعه ۵۰ درصدی لجستیک استان کرمان زمان پاسخگویی درحوادث به ۹ دقیقه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در ۲ سال گذشته به بیش از ۷۶۴ هزار نفر خدمات ارائه کرده است گفت: طی ۲ سال گذشته مرکز جامع توانبخشی در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان و مرکز درمانی شهربابک راه اندازی شد و سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال فروش دارو و تجهیزات داشتیم و ۷۰ میلیارد ریال نیز کمک هزینه دارویی و درمانی پرداخت کردیم.

فلاح، به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی ساختمان جدید دارویی و درمانی شهرکرمان اشاره کرد و افزود: طی ۲ سال گذشته ۹ مرکز درمانی و توانبخشی در استان کرمان راه اندازی شده است و تأمین خدمات دندانپزشکی و تحت بیهوشی را در مرکز استان برای بیماران خاص و معلولان داشتیم.

کد خبر ۶۰۵۸۲۱۳




۶۴۰ امدادگر و نجاتگرحوادث جاده ای استان کرمان را پوشش می دهند

منبع: مــهر
? ۶۴۰ امدادگر و نجاتگرحوادث جاده ای استان کرمان را پوشش می دهند