۴۰ایستگاه نوروزی پلیس در سطح استان کرمان مستقر هستند

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۴۲۰واحد گشت طی شبانه روز و ۴۰ایستگاه در سطح استان کرمان برای ایام نوروز مستقر هستند. سردار عبدالرضا ناظری،  امروز در جمع اصحاب رسانه گفت:یکی ازسازمان‌هایی که به فرمایش مقام معظم رهبری لبیک گفت در زمینه نظم و امنیت اصحاب رسانه بود و اجرای ماموریت کرد و پلیس هم بااستفاده […]

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۴۲۰واحد گشت طی شبانه روز و ۴۰ایستگاه در سطح استان کرمان برای ایام نوروز مستقر هستند.

سردار عبدالرضا ناظری،  امروز در جمع اصحاب رسانه گفت:یکی ازسازمان‌هایی که به فرمایش مقام معظم رهبری لبیک گفت در زمینه نظم و امنیت اصحاب رسانه بود و اجرای ماموریت کرد و پلیس هم بااستفاده از تمام ظرفیت‌ها در زمینه تامین نظم و امنیت گام‌های بلندی برداشته است.

او می‌گوید: شعار امسال پلیس هوشمند قانونمداری و نشاط بهاری عید نوروز سال ۱۴۰۱ است که قانونمداری خط قرمز پلیس است.

ناظری گفت: قانونمداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر شعار پلیس راهور است.

او می‌گوید: درطرح نوروزی هم باتوجه به مزار سردار دل‌ها برنامه‌های خاصی داریم که پیش بینی‌های جامع و کاملی انجام دادیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: درحوزه ترافیک هم برنامه ریزی خاصی انجام دادیم که امیدواریم همه نوروز بی خطری داشته باشند.

به گفته سردار ناظری مردم برای پیشگیری و قطع زنجیره کرونا در مراسم‌های شلوغ شرکت نکنند و اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار دهند.

او گفت: پلیس از نشاط اجتماعی و شادی مردم حمایت می‌کند و در چهارشنبه آخر سال در کنار مردم هستند، ولی اگر کسی قانون شکنی کند و جان و امنیت مردم به خطر بیندازد برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کسی از خط قرمز ما که قانون شکنی است عبور کنند.

سردار ناظری می‌گوید:در سفر‌های نوروزی همکاران برنامه ریزی‌های خوبی از جمله راه اندازی موکب‌ها را انجام دادند که درایام عید نوروز آن‌ها را اجرا خواهند کرد.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان هوشمند سازی پلیس باعث رضایتمندی مردم از پلیس شده است که بیش از ۱۲۰ مقر با ارتباط الکترونیکی و ۸۰ درصد پرونده‌ها الکترونیکی انجام می‌شود و تمام مکاتبات پزشک قانونی نیز الکترونیکی شده است.

سردار ناظری گفت: گشت‌های هوشمند پلیس هم تحول بزرگی در کار پلیس است که رضایتمندی مردم را به همراه داشته است و در حال حاضر درقله هوشمند سازی هستیم.

سردار ناظری گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۷۰۰هزار تماس با ۱۱۰بوده است.

او می‌گوید: ۴۲۰واحد گشت در شبانه روز در سطح استان وجود داشته و ۴۰ایستگاه نوروزی در سطح استان کرمان مستقر هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمان می‌گوید: درحوزه فرهنگی، هنری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیش از ۱۴هزار مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و ۷۱ درصد پرونده‌ها به مصاحله ختم شده است و ۵هزارو ۵۰۰محتوای آموزشی در زمینه فضای مجازی تهیه و در فضای شاد منتشر شد.

به گفته سردار ناظری در حوزه ۱۹۷ هم بیش از ۵۵ هزار تماس داشتیم که ۳۵درصد آن تقدیر بوده است.

او گفت: امسال ۷۰درصد سرقت‌ها کشف شدند و شاهد کاهش ۹درصد سرقت‌های مسلحانه، کاهش ۱۵درصدی سرقت‌های به عنف، کاهش ۱۰۰درصدی سرقت طلافروشی، کاهش ۱۹درصدی سرقت احشام، کاهش ۵درصدی سرقت خودرو، کاهش ۱۳درصد سرقت‌های مسلحانه و کاهش ۱۳درصدی جرائم خشن را داشتیم‌.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: استان کرمان رتبه اول کشوری را با کشف ۱۶۰تن انواع مخدر و رشد ۱۲۵درصدی در به هلاکت رساندن اشرار و انهدام باند‌های قاچاق مواد ۳۶درصد بوده است.

او گفت: در زمینه برخورد با اراذل و اوباش ۷۰درصد رشد داشتیم و درزمینه خرده فروشان با ۵هزارو ۲۱۷نفر برخورد شده است که یک درصد افزایش برخورد داشتیم.

به گفته سردار ناظری ۶۹طرح درزمینه مبارزه با جرائم اقتصادی و باند‌های سازمان یافته قاچاق اجرا شده است.

او گفت: درحوزه فضای مجازی با افزایش ۱۸درصدی وقوع جرائم سایبری و افزایش ۲۳درصدی کشف جرائم سایبری وجود داشته است.

سردار ناظری گفت: در پلیس فتا از ۱۰۰درصد وقوع جرائم سایبری ۹۶ درصدی از آن‌ها کشف شده است و ۶۴درصد قربانیان جرائم فضای مجازی زیر ۲۵سال هستند.

فت فتو کرمان کرمان




۴۰ایستگاه نوروزی پلیس در سطح استان کرمان مستقر هستند

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ۴۰ایستگاه نوروزی پلیس در سطح استان کرمان مستقر هستند