۳۰ درصد از مردم یارانۀ ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرند

فردای کرمان – گروه اقتصاد: وزیر اقتصاد درخصوص صحبت‌های شب گذشتۀ رئیس‌جمهور مبنی بر واریز یارانۀ ۴۰۰ هزار تومانی برای سه دهک کم‌درآمد و یارانۀ ۳۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های بالاتر،توضیح داد:«۳۰ درصد از جمعیت یارانۀ ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر،یارانۀ ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد». احسان خاندوزی با بیان این‌که ۱۰ […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: وزیر اقتصاد درخصوص صحبت‌های شب گذشتۀ رئیس‌جمهور مبنی بر واریز یارانۀ ۴۰۰ هزار تومانی برای سه دهک کم‌درآمد و یارانۀ ۳۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های بالاتر،توضیح داد:«۳۰ درصد از جمعیت یارانۀ ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر،یارانۀ ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد».

احسان خاندوزی با بیان این‌که ۱۰ درصد از جمعیت بی‌نیاز از کمک‌های حمایتی دولت شناسایی شدند،افزود:«یارانۀ نان و دارو به همۀ افراد و دهک‌ها پرداخت می‌شود و تمایزی در این دو حوزه وجود ندارد».

به گزارش فردای کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سراسری،وی با اشاره به واریز یارانۀ جدید به حساب مشمولان دریافت یارانه،گفت:«اطلاعات مربوط به دهک‌بندی جمعیت در سامانۀ وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تجمیع شده و با حداکثر دقت،تمایز میان دهک‌ها قائل شده است».

وزیر اقتصاد تاکید کرد:«دهک‌بندی‌ها به یارانۀ نان و دارو مربوط نمی‌شود و تمام افراد جامعه مشمول دریافت یارانۀ نان و دارو می‌شوند».

وی توضیح داد:«در دولت تصمیم بر این است که به جای واریز چند مرحله‌ای یارانه‌ها،تمام کمک‌های معیشتی به شکل یکپارچه واریز شوند و از خرداد امسال انجام می‌شود. این یارانۀ کمک معیشتی جدید نیز مشول یارانۀ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است».

خاندوزی در پاسخ به این سوال که چرا در سال ابتدایی شروع فعالیت دولت تصمیم به این اصلاحات گرفته شد؟؛ گفت:«به این دلیل که اقتصاد ایران بیش از این تاب سیاست‌های غلط گذشته را نداشت. حتی جامعه نیز از زمستان پارسال احساس می‌کرد که دولت به سمت این اصلاحات حرکت می‌کند. از جایی که در بودجه ۱۴۰۱ نیز این تکلیف قانونی به دوش ما گذاشته شده بود،در اولین جلسۀ ستاد اقتصادی دولت مطرح شد که بیش از این در این اصلاحات تاخیر نداشته باشیم و کمک‌ها و قیمت خرید تضمینی به کشاورزان داخلی داده شود تا به واردات».

وی افزود:«حمایت‌ها به تناسب سیاست‌های اصلاح یارانه‌ای کشور ادامه خواهد داشت و قطعی است. اما با توجه به تکلیف بودجه‌ای امسال،اگر دولت بتواند اولویت پرداخت یارانه‌ها را از طریق کالابرگ پرداخت کند و زیرساخت‌های آن فراهم شود،از پرداخت‌های نقدی فاصله می‌گیریم».

وزیر اقتصاد دربارۀ طرح جدید نان نیز بیان کرد:«طرحی که در وزارت اقتصاد پیشنهاد داده شد به این صورت بود که پرداخت از جیب مردم برای مصارف متعارف هیچ تغییری نمی‌کند. در واقع،مردم همان مقدار قیمت قبلی را می‌پردازند. در این طرح،تعداد نان خریداری شده در سامانه ثبت می‌شود و به دنبال آن نیز میزان آرد مورد استفاده هم ثبت و قابل شناسایی خواهد بود. برای جبران نیز،نانوا را برای پرداخت این حمایت انتخاب کردیم که بخشی از یارانۀ نان به او پرداخت می‌شود». /پ




۳۰ درصد از مردم یارانۀ ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرند

منبع:خبر کرمان
?
۳۰ درصد از مردم یارانۀ ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی