۲ کاروانسرای استان کرمان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت

کرمان – فت فتو – معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از حضور ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده ۲ کاروانسرای این استان برای ثبت جهانی خبر داد. به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، مجتبی شفیعی افزود: ارزیابان یونسکو برای […]

کرمان – فت فتو – معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از حضور ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده ۲ کاروانسرای این استان برای ثبت جهانی خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، مجتبی شفیعی افزود: ارزیابان یونسکو برای بررسی ۲ پرونده‌ کاروانسرای چاه‌توران راور و کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان که به ترتیب به دوره قاجاریه و صفویه برمی‌گردند، به این استان سفر کرده‌اند.
وی اظهارداشت: این دو کاروانسرای استان کرمان همراه با ۵۶ کاروانسرای دیگر در سطح کشور به صورت زنجیره‌ای در دست بررسی سازمان یونسکو برای ثبت جهانی هستند و در صورت تایید، این پرونده‌ها در تابستان ۱۴۰۱ در مجمع یونسکو مطرح و به تصویب نهایی خواهند رسید.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان در حال حاضر با هفت اثر ثبت جهانی و رتبه اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده و امیدواریم با ثبت این ۲ اثر بتوانیم این رتبه را حفظ کنیم.




۲ کاروانسرای استان کرمان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت

منبع:ایرنـا
? ۲ کاروانسرای استان کرمان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت