۲۸ ساعت تلاش امدادگران هلال احمر برای نجات ۲ جوان کوهنورد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان از تلاش ۲۸ ساعته نیرو‌های امدادی این جمعیت برای نجات جان ۲ کوهنورد ۲۶ و ۲۳ ساله در ارتفاعات دره سکنج خبر داد. رضا فلاح گفت: در پی تماس تلفنی ۲ کوهنورد در ظهر روز گذشته (جمعه مورخ ۶ خردادماه جاری) با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان از تلاش ۲۸ ساعته نیرو‌های امدادی این جمعیت برای نجات جان ۲ کوهنورد ۲۶ و ۲۳ ساله در ارتفاعات دره سکنج خبر داد.

رضا فلاح گفت: در پی تماس تلفنی ۲ کوهنورد در ظهر روز گذشته (جمعه مورخ ۶ خردادماه جاری) با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گیرکردن در ارتفاعات دره سکنج، بلافاصله تیم امدادونجات پایگاه کوهستان شهرستان کرمان به محل حادثه اعزام شد.

به گفته او، این عملیات به مدت ۲۸ ساعت به طول انجامید و در ادامه این عملیات و در فواصل متوالی ۲ تیم از پایگاه‌های امدادونجات کوهستان کرمان و امدادونجات بین شهری ماهان به عنوان پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند.

فلاح می‌گوید: در این عملیات ۱۵ نجاتگر و امدادگر حضور یافتندو صعب العبور بودن ارتفاعات دره سکنج، عدم شناخت بومیان منطقه و نیرو‌های امدادی به منطقه کوهستانی و تاریکی هوا، این عملیات را سخت و نفس گیر کرده بود.

به گفته او، نجاتگران جمعیت هلال احمر با چندین ساعت جستجو به این ۲ کوهنورد دسترسی پیدا کرده و پس از ایجاد شرایط ریکاوری (آب و تغذیه) به حادثه دیدگان شرایط را جهت فرود تثبیت کردند.

او گفت: در این عملیات ۸ کارگاه فنی فرود جهت انتقال حادثه دیدگان ایجاد شده واین ۲ جوان با وضعیت جسمانی سالم و حال عمومی خوب به دامنه کوه انتقال یافتند.

فت فتو کرمان کرمان




۲۸ ساعت تلاش امدادگران هلال احمر برای نجات ۲ جوان کوهنورد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ۲۸ ساعت تلاش امدادگران هلال احمر برای نجات ۲ جوان کوهنورد