۲۶۰ مولد قابل حمل خورشیدی به عشایر استان تحویل شده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان گفت: ۲۶۰ مولدخورشیدی به عشایر استان تحویل و تا پایان سال ۲۰۰ مولد دیگر توزیع می‌شود. عبدالوحید مهدوی‌نیا، در نشست خبری مدیران برق استان در راستای روایت پیشرفت با اصحاب رسانه ضمن  تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در حوزه جنوب کرمان ما ۱۶ شهرستان توزیع […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان گفت: ۲۶۰ مولدخورشیدی به عشایر استان تحویل و تا پایان سال ۲۰۰ مولد دیگر توزیع می‌شود.

عبدالوحید مهدوی‌نیا، در نشست خبری مدیران برق استان در راستای روایت پیشرفت با اصحاب رسانه ضمن  تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در حوزه جنوب کرمان ما ۱۶ شهرستان توزیع برق انجام می‌دهیم، از ابتدای سال تامین برق بیست روستا به تعداد ۲۱۲ خانوار با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان انجام شده و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان عنوان کرد: توسعه شبکه برق‌رسانی به بیش از ۱۸ هزار متقاضی فاقد برق، ۱۲ واحد صنعتی، ۲۶۲ پمپ کشاورزی، به مبلغ ۷۳ میلیارد تومان در جنوب کرمان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای اصلاح و بهینه سازی شبکه برق و ولتاژ، و هم قابلیت اطمینان شبکه خدمات زیادی از جمله  ۵۱۲ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار، توسعه هوشمند سازی شبکه و کنترل و تجهیز نمودن انرژی مصرفی مشترکین با امکان قطع و وصل از راه دور، که در همین راستا ۱۷ هزار و ۵۱۲ کنتور هوشمند برق از ابتدای امسال تعویض و نصب شده است که با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

عبدالوحید مهدوی‌نیا افزود: با سیاسیت گذاری‌هایی که در سال ۱۴۰۱ انجام شده است، ۲۶ هزار و ۱۸۶ساعت اشتراک‌های ما از بخش کشاورزی و صنعتی هستند ، که قطع و وصلی از راه دور را برای بالای ۸۰ درصد مشترکین ریالی داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان گفت: به منظور افزایش پایگاهی و تاب‌آوری شبکه در برابر حوادثی مانند سیل زلزله و بادهای شدید دچار مشکل نشویم، دو هزار و ۷۴۵ پایه برق از ابتدای امسال و در مجموع ۲۴ هزا رو ۱۴۱ مقاوم‌سازی با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی افزود: ۲۶۰ مولد قابل حمل خورشیدی به عشایر استان تحویل شده است و در سال گذشته هم ۴۵۰ مولد تحویل شده بود و امیدواریم که تا پایان سال بتوانیم ۲۰۰ مولد دیگر را نیز به عشایر غیور استان تحویل دهیم.

عبدالوحید مهدوی‌نیا به حضور سرمایه گذاران در عرصه نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۵۲ نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی وارد مدار شده است، که از این تعداد ۳۲ نیروگاه ۵ کیلو واتی و مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است ، ۱۲ نیروگاه بین ۲۰ تا ۱۰۰ کیلو وات و ۴ نیروگاه ۱۰۰ کیلو واتی و ۲ نیروگاه ۲۰۰ کیلو واتی که مجموعا  ۷۹۲ نیروگاه زیر ۷ مگاواتی با ظرفیت ۱۷ مگاوات تبدیل انرژی خورشیدی به برق را در شبکه  انجام می‌دهند.

انتهای خبر/ طهماسبی




۲۶۰ مولد قابل حمل خورشیدی به عشایر استان تحویل شده است

منبع:آرمـان
? ۲۶۰ مولد قابل حمل خورشیدی به عشایر استان تحویل شده است