۲۵ واحد راکد به جرگه تولید در استان بازگشته‌اند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بیش‌از ۸۰ کارگاه را شناسایی کرده‌اند که ۲۵ واحد به‌کل تعطیل بوده‌اند و امروز احیاء شده و به جرگه تولید بازگشته‌اند.  به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ سردار محمدعلی نظری در آیین افتتاح پروژه کارگاهی پردس فناوری در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: افتتاح همین […]

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بیش‌از ۸۰ کارگاه را شناسایی کرده‌اند که ۲۵ واحد به‌کل تعطیل بوده‌اند و امروز احیاء شده و به جرگه تولید بازگشته‌اند.

 به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ سردار محمدعلی نظری در آیین افتتاح پروژه کارگاهی پردس فناوری در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: افتتاح همین مجموعه نشان‌دهنده حمایت از تولید داخل است، زیرا این کارگاه‌های کوچک و دانش‌بنیان برای افرادی که محصول فناورانه و یا دانش‌بنیان دارند اما توان ساخت کارگاه‌ ندارند، از سوی شرکت‌شهرک‌ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به این امر که کارگاه‌ها از سوی مسئولان اقتصادی استان طرحی و ایجاد شده‌اند و در اختیار بخش تولید قرار می‌دهند، افزود: این حرکت حمایت واقعی از بخش تولید است، اما در این عرصه نیز کارگاه‌هایی را داریم که در سنوات گذشته یا تولیدات آنها به فروش نرفته است و یا پشتوانه مالی حمایت‌گر را نداشته‌اند، تعطیل و یا راکد شده‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اذعان کرد: واحدهای راکد شده نیز هم به احیاء و هم به کمک مجدد نیاز دارند، بیش‌از ۸۰ کارگاه را شناسایی کرده‌اند که ۲۵ واحد به‌کل تعطیل بوده‌اند و امروز احیاء شده و به جرگه تولید بازگشته‌اند، اما این‌کار باید به‌کمک همه مجموعه اقتصادی استان تداوم یابد.

سردار محمدعلی نظری توضیح داد: بسیج مهندسین صنعت مباحث مربوط به عارضه‌یابی، هم‌افزایی با سایر اقشار و وصل‌کردن تولید به مصرف‌کننده و حتی صنایع بزرگتر‌ اعم از معادن و صنایع مادر را پیگیری می‌کند و تا کنون تیم اقتصادی استان در کنار هم خود توانسته‌اند کارهای مربوط به این امر را پیش ببرند.

وی تأکید کرد: طبق آخرین آماری که رئیس قوه مجریه از آغاز به کار واحدهای تولیدی راکد اعلام کرده است تا کنون بیش‌از ۶ هزار کارگاه در سطح کشور احیاء شده‌اند و در کرمان هم با کمک استاندار و تیم اقتصادی همراه او نیز در این مسیر گام‌های خوبی را برداشته‌اند.

سردار محمدعلی نظری اذعان کرد: تیم اقتصادی استان از هم‌افزایی، ارتباط و تعامل همه بخش‌ها بایکدیگر، عارضه‌یابی، رفع موانع تولید، عدم خروج ارز حتی از استان  خرید و فروش صنایع کوچ با صنایع بزرگ و ایجاد اشتغال را تدبیر کرده و این مسیر را در پیش گرفته‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: طبق آخرین آماری که اعلام شده است استان کرمان شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده است و از ۱۱/۴ درصد به ۷/۴ دهم رسیده است که نشان از رشد کسب‌وکار در این استان دارد که بخشی از این اتفاق به ایجاد همین کارگاه‌های زودبازده و دانش‌بنیان در سطح استان  برمی‌گردد.

انتهای خبر/ طهماسبی




۲۵ واحد راکد به جرگه تولید در استان بازگشته‌اند

منبع:آرمـان
? ۲۵ واحد راکد به جرگه تولید در استان بازگشته‌اند