۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان طی سال ۹۹ انجام شده است

به گزارش فت فتو کرمان، حمزه احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: ۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان طی سال ۹۹ انجام شده است که سهم شهرستان عنبرآباد از این میزان ۵۰ هکتار است. وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز میزان ۱۲٠٠ هکتار پیش‌بینی شده […]

به گزارش فت فتو کرمان، حمزه احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: ۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان طی سال ۹۹ انجام شده است که سهم شهرستان عنبرآباد از این میزان ۵۰ هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز میزان ۱۲٠٠ هکتار پیش‌بینی شده که این میزان جنگل‌کاری در راستای مقابله با بیابان‌زایی و کاهش پیامدهای ناشی از گرد‌ و غبار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می باشد افزود: ۴ نهالستان در سطح منطقه فعال است که با تلاش کمیته کارشناسی که وجود دارد، فرآیند تولید و پرورش نهال استاندارد در گونه‌های جنگلی، بیابانی و زراعت چوب را در دستور کار دارند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این پروژه ها از نهالهای سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه استفاده شده است یادآوری کرد: تا سال ۹۸ سالانه ۶۳۰ هزار نهال در نهالستان‌های جنوب کرمان تولید شده، اما با تلاش و جدیت همکاران در اداره کل و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون و نهصد هزار اصله نهال در سال رسیده‌ است.

احمدی اجرای پروژه های جنگلکاری را اقدامی موثر در راستای ڪنترل ریزگردها دانست و افزود: هدف از اجرای این پروژه ها توسعه جنگل و افزایش سرانه فضای سبز، تلطیف آب و هوا، مقابله با ریزگردها و افزایش پوشش گیاهی است.

 

 



منبع:مــوج
? ۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان طی سال ۹۹ انجام شده است