۲۳ هزار پرونده سال گذشته در شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان مختومه شد

کرمان-فت فتو- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : ۲۳ هزار پرونده سال گذشته در شوراهای حل اختلاف شهرستان های شرقی، بم، نرماشیر، فهرج و ریگان رسیدگی و مختومه شده است. به گزارش فت فتو، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی عصر شنبه در نشست با اعضای شوراهای حل اختلاف چهارشهرستان شرقی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان […]

کرمان-فت فتو- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : ۲۳ هزار پرونده سال گذشته در شوراهای حل اختلاف شهرستان های شرقی، بم، نرماشیر، فهرج و ریگان رسیدگی و مختومه شده است.

به گزارش فت فتو، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی عصر شنبه در نشست با اعضای شوراهای حل اختلاف چهارشهرستان شرقی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان افزود: از این تعداد پرونده (۲۲ هزار) حدود ۵۲ درصد پرونده ها به صلح و سازش منتهی شده است  .

شهرستان بم کمترین آمار صلح را داشته است
وی افزود: شهرستان بم با ۲۷ درصد کمترین و شهرستان ریگان نیز با ۸۳ درصد بیشترین آمار صلح و سازش را در شرق استان کرمان داشته که انتظار می رود شهرستان بم تلاش بیشتری در زمینه صلح و سازش انجام دهد.
به گفته وی آمار صلح و سازش شهرستان بم از میانگین کشوری نیز کمتر شده است .
حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: در چهار شهرستان شرقی کرمان ۴۴ شعبه حل اختلاف صلحی، رایی و روستایی وجود دارد .

ترویج فرهنگ صلح و سازش
 رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد:یکی از سیاست های دستگاه قضایی ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است بخاطر نقشی که صلح و سازش در کاهش ورودی پرونده ها در قوه قضاییه دارد.
وی تاکیدکرد:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که بسیاری از ارزش های دینی در کشور ما احیا شد، فرهنگ صلح و سازش هم در کشور نهادینه گردید.
حجت الاسلام حمیدی ، اظهار کرد:هدف این است پرونده هایی که قابلیت صلح و سازش دارند در شوراهای حل اختلاف حل شود و حتی یک پرونده هم به سمت صدور رای نرود .
به گفته وی رفع اختلاف‌ها می تواند زمینه ساز توسعه و عمران در جامعه شود .

صلح همراه با عدالت
حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه صلح و سازش بسیار ارزشمند است تاکید کرد که اما صلح و سازشی ارزشمند است که همراه با عدالت باشد، یعنی نباید در صلح و سازش حق کسی زیرپا گذاشته شود .

به گزارش فت فتو، رییس کل دادگستری استان کرمان روز شنبه در اولین سفر کاری خود به شهرستان بم برای شرکت در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بم حضور به عمل آورد. سپس نشستی با ائمه جمعه شهرستان های شرقی استان و همچنین جلسه ای با اعضای شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان نیز برگزار کرد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.




۲۳ هزار پرونده سال گذشته در شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان مختومه شد

منبع: ایرنـا
? ۲۳ هزار پرونده سال گذشته در شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان مختومه شد