۲۲ میلیارد تومان اراضی ملی جنوب کرمان از دست متصرفان آزاد شد

جیرفت – فت فتو – فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف ۱۰۹ هکتار از اراضی ملی این منطقه خبر داد و گفت: طبق برآورد کارشناسان ارزش این اراضی بیش از ۲۲ میلیارد تومان است. سرهنگ خانباز امیرافضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو، […]

جیرفت – فت فتو – فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف ۱۰۹ هکتار از اراضی ملی این منطقه خبر داد و گفت: طبق برآورد کارشناسان ارزش این اراضی بیش از ۲۲ میلیارد تومان است.

سرهنگ خانباز امیرافضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو، اراضی ملی رفع تصرف شده را شامل ۹۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان فاریاب و ۱۹ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال این میزان اراضی ملی توسط یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب از دست سودجویان خارج شد.

وی با بیان اینکه این اراضی ملی توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بودند، اظهار داشت: یگان‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان های فاریاب و جیرفت این اراضی ملی را به دولت بازگرداند. 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی، جرم است و مجازات هایی چون حبس و پرداخت خسارت برای فرد متجاوز را در پی دارد.

وی از برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی خبر داد و خواستار مشارکت بیشتر مردم در این زمینه شد.

سرهنگ امیرافضلی گفت: مردم هرگونه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیرمجاز در اراضی ملی را به شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان ادامه داد: با اطلاع‌رسانی به موقع مردم از ورود خسارت ‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری می شود.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.




۲۲ میلیارد تومان اراضی ملی جنوب کرمان از دست متصرفان آزاد شد

منبع: ایرنـا
? ۲۲ میلیارد تومان اراضی ملی جنوب کرمان از دست متصرفان آزاد شد